
Fernando Alonso není spokojený se současnou podobou Formule 1, a pokud příští rok nenajde po změně pravidel znovu zápal do závodění, tak je připravený odejít do jiné závodní série.
Alonso se v kolotoči Formule 1 pohybuje už dlouhou řadu let, takže může porovnávat poznatky, které doposud nasbíral. A z toho, jak se to vyvíjí v posledních letech, není vůbec nadšený.
„V současnosti zažívá F1 vzestupy a pády. V několika věcech není směr série jasný. S některými věcmi, které se dějí, nejsem vůbec spokojený. Nikdy nemůžeme jezdit s auty na úplném limitu. Nemůžeme útočit tolik, jak bychom chtěli, protože nám to nedovolí pneumatiky,“ lamentuje nad současnou situací v královně motorsportu Španěl. „Pokud na to tlačíme příliš tvrdě, přehřívají se a hned ztrácíme grip. Když motor moc zatížíme, tak překročíme parametry spotřeby.“
„Když chceme být v dnešní F1 rychlí, nesmíme tolik útočit. To je celé tajemství, ale je to něco, co je proti instinktům jezdce. To je důvod, proč řízení současných aut není tak potěšující v porovnání s jinými obdobími, kdy byla technická pravidla odlišná,“ kritizuje dále Alonso, který z vývoje Formule 1 není nadšený. Poukazuje ale na to, že ovládání monopostů, ve kterých se dnes jezdci prohání, není vůbec jednoduché: „Neříkám, že současná auta se řídí snadněji, ale z fyzického hlediska nebo z hlediska skutečných limitů auta je jednodušší.“
V rozhovoru pro italský Autosprint také zavzpomínal, jaké to bylo v letech minulých, kdy mohli jezdci jezdit s vozem na limitu a nemuseli šetřit kde co: „Dříve to bylo tak, že když jsme vjeli do zatáčky útočně, tak rychlost uprostřed byla tak vysoká, že jsme opravdu museli svému autu věřit. Museli jsme věřit, že se s tím nějak vypořádá. Když máme méně gripu, tak je jednodušší najít jeho limit.“
Nezapomněl připomenout, že to bylo dříve přeci jen náročnější, protože potřebovali masáž už po deseti kolech, kdežto teď se stěží zapotí po odjetí 150 kol.
Příští rok přijdou obrovské změny v pravidlech, ale pokud ani ty neučiní Alonsa šťastným, tak hrozí úplným odchodem z Formule 1, ačkoliv kontrakt s McLarenem má až do roku 2018.
„Příští rok se změní spoustu věcí. Doufejme, že radost z jízdy bude opět významným faktorem. Pokud uvidím, že se bude F1 ubírat jiným směrem v porovnání s tím, který jsem znal a dříve miloval, tak začnu uvažovat o jiných alternativách a odejdu z F1,“ nechal se slyšet dvojnásobný mistr světa, pro kterého je jednou z možností i přestup do Le Mans: „Le Mans by bylo volbou, která je nejbližší mému jezdeckému stylu a k tomu, co jsem vždy dělal.“
Jako další má v hledáčku americkou sérii Indy 500, jenže tam je ježdění zcela odlišné: „Indy 500 je fascinující. Ale byla by to radikální změna, protože se musíte naučit naprosto odlišně jezdit a myslet. Nicméně jsem tomu otevřený a jsem připravený učit se, protože když jste mistr světa F1, tak jsou tu z hlediska prestiže jen dva odlišné závody tomu ekvivalentní: 24-hodinovka Le Mans a Indianapolis 500.“