Alan Permane: Nová funkce je trochu šok

Alan Permane: Nová funkce je trochu šok

Nečekané odvolání Christiana Hornera po 20 letech z Red Bullu mělo dopad i na sesterský tým. Poté, co byl Laurent Mekies jmenován jeho nástupcem, se vedení obrátilo na závodního ředitele Racing Bulls a veterána paddocku Alana Permaneho, aby zastával funkci šéfa týmu.

Christian Horner byl propuštěn ze své funkce šéfa týmu Red Bull a na jeho místo byl povolán Laurent Mekies. Vedení se rozhodlo, že do vedení Racing Bulls nasadí Alana Permaneho, který v paddocku není žádným nováčkem. Od Benettonu přes Renault, Lotus a Alpine byl Alan Permane oporou francouzského týmu jako inženýr a sportovní ředitel, než továrnu v Enstone přesně před dvěma lety opustil. V lednu 2024 ho pak Racing Bulls angažoval jako nového závodního ředitele, který přinesl své třicetileté zkušenosti a pokusil se o to, aby si tým vytvořil vlastní identitu a bojoval o střed pole.

Alan Permane, který se ve formuli 1 pohybuje od roku 1989, zažil už všechno, ale stát se šéfem týmu neměl v plánu a bylo to pro něj překvapení. „Měl jsem na tuto zprávu mnoho reakcí, šok i hrdost. Je úžasné, že mě považují za schopného a že mi přisuzují potenciál vést tento tým.“

„Hluboce děkuji vrcholovému managementu Red Bullu, Oliveru Mintzlaffovi a Helmutu Markovi a samozřejmě také Laurentovi za to, že mě doporučil, podporoval a věřil mi. Cílem je být na špici středu a my o to rozhodně bojujeme a budeme v tom pokračovat po celý rok.“

Nový šéf Racing Bulls měl před Velkou cenou Belgie jen dva týdny na to, aby se zabydlel ve své nové kanceláři, ale cítí, že díky pevné struktuře, kterou zavedli Mekies a generální ředitel týmu Peter Bayer a která umožnila týmu stát se konkurenceschopnější silou ve středu pole, nemusí tápat.

„No, plánem je nechat věci tak, jak jsou. Laurent a Peter odvedli za posledních 18 měsíců s tímto týmem fantastickou práci, která vedla k nárůstu konkurenceschopnosti. A mým plánem je v tom pokračovat, udržet tým na stejné trajektorii, na jaké byl dosud.“

„Z mé strany to určitě bude znamenat více cestování. Působím převážně v Milton Keynes. V mé předchozí funkci závodního ředitele jsem strávil nějaký čas v Itálii, ale bezpochyby to bude znamenat, že budu svůj čas dělit mezi obě místa. Pravděpodobně o něco více na straně Faenzy, kde je větší část týmu.“

Nová velká výzva

Alan Permane má pocit, že jeho rozsáhlé zkušenosti jako sportovního ředitele mu poskytly pevné základy pro tuto vedoucí pozici, i když nepodceňuje výzvu, kterou představuje přechod z vedení týmu na trati k vedení dvou továren s více než 700 zaměstnanci.

„Myslím, že pozice sportovního ředitele vám dá slušný základ. Je to samozřejmě mnohem větší role. Jako sportovní ředitel řídíte skupinu 60 nebo 70 lidí. Zasedáte ve výborech FIA. Spolupracujete s FIA, s komisaři, s tresty a protesty a podobnými věcmi. Máte tedy velmi dobré zázemí a základ pro výkon této funkce, ale samozřejmě se jedná o mnohem větší roli.“

Racing Bulls prozatím nejmenuje přímého nástupce na pozici závodního ředitele. Místo toho převezme další povinnosti hlavní závodní inženýr Mattia Spini. „V tuto chvíli tuto pozici neobsadíme. Nebudeme nic měnit okamžitě,“ vysvětlil Permane.

„Mattia se ujme této role, je to vynikající hlavní závodní inženýr, má zájem dělat více a rozhodně má schopnosti na to, aby toho dokázal více. Nezbytně se budu této stránce věnovat o něco více než Laurent, určitě na začátku, abych zajistil co nejhladší přechod. Ale v tomto ohledu nemám žádné obavy. Tým na trati mezi Milton Keynes a Faenzou je velmi silný.“

Podpora v paddocku

V reakci na zprávu zveřejnil šéf Sauberu Jonathan Wheatley fotografii, na které spolu s Alanem Permanem připíjejí sklenkou šampaňského v garáži Benettonu při oslavě titulu z roku 1995 s Michaelem Schumacherem. Oba se během svého působení v týmu stali blízkými přáteli a díky náhodě budou nyní bojovat proti sobě jako dva z 11 šéfů týmů F1.

„Oba jsme pracovali na Michaelově voze. V té době jsem byl elektronik, Jonathan byl druhý mechanik. A tak začalo naše přátelství. Pracovali jsme spolu mnoho let, v Benettonu, pak v Renaultu, a pak samozřejmě přešel do Red Bullu a nyní do Audi.“

Na otázku, zda někdy choval ambice stát se šéfem týmu jako Jonathan Wheatley, který opustil Red Bull, aby převzal Sauber, odpověděl: „Upřímně řečeno, ne. Byl jsem spíše technický nebo sportovní typ. Ale teď, když se to stalo, si to užívám. Bude to pro mě velká výzva a opravdu se na to těším.“

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Jonathan Wheatley (@j.m.wheatley)

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá z televize slyšela hlavně jméno Michael Schumacher, který v rodině zůstává oblíbencem. Svoji cestu k formuli 1 si ale musela najít sama. Nejvíce jí baví životní příběhy pilotů, jedinečné příběhy z paddocku a kus historie, který tento sport za sebou zanechal. Ve formuli 1 je totiž možné vše.…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články