5 případů, kdy závodník z chvostu vyřadil lídra závodu. Létaly i pěsti!

5 případů, kdy závodník z chvostu vyřadil lídra závodu. Létaly i pěsti!

Situace, ke které došlo v Brazílii mezi Maxem Verstappenem a Estebanem Oconem, nenastala poprvé. Historie Formule 1 pamatuje na mnohem divočejší ruční „vyřizování účtů“ poté, co lídra závodu sestřelil pilot z chvostu pole.

GP Německa 1982: Piquet si zaboxoval se Salazarem

Nelson Piquet si jel pro vítězství Velké ceny Německa 1982, ale o konečném výsledku rozhodl Eliseo Salazar. Brazilec se chystal předjet o kolo zpět jedoucího Salazara, jenže ten se nehodlal své pozice vzdát, což vyústilo v nově přidané šikaně Ostkurve v kolizi. Pro oba to byla konečná. Z vítězství se nakonec radoval pilot Ferrari, Francouz Patrick Tambay.

Rozzuřený Piquet okamžitě poté, co vystoupil auta, šel za Salazarem a pěstně si to s ním vyříkal, přičemž k tomu přidal i pár kopanců.

GP Itálie 1988: Schlesser sestřelil Sennu, nehoda byla nevyhnutelná

Krátce před koncem závodu přišel Ayrton Senna o vedení Velké ceny Itálie a musel ze závodu odstoupit. Příčinou byla kolize s Jean-Louisem Schlesserem. Senna se snažil Francouze objet z vnějšku, jenže ten posléze už neměl kam uhnout a ze strany do Senny najel.

GP Belgie 1998: Rozohněný Schumacher zastaven mechaniky Ferrari

Lídr závodu na belgickém Spa-Francorchamps Michael Schumacher měl pohodlný náskok 40 vteřin na druhého Damona Hilla a dojel závodníky na posledních místech. Jenže narazil na Davida Coutharda, který neměl v úmyslu pustit Němce před sebe bez boje.

Posléze však Skot zvolnil, aby jej mohl Schumacher předjet. Nicméně se držel stále v ideální stopě, čímž se dostal Schumacher do mrtvého bodu a nehoda už byla nevyhnutelná. Německý závodník najel zezadu do Skotova McLarenu, přičemž si urazil levé přední kolo.

Pilot Ferrari si to v pitline namířil do boxů McLarenu, aby si to s Coulthardem vyřídil. Schumacher se ale nakonec až k Coulhartovi nedostal díky rychlému zásahu mechaniků italské stáje.

GP Brazílie 2001: Verstappen vyřazuje Montoyu

Otec Maxe Verstappena Jos byl tehdy pod velkou palbou kritiky, protože vyřadil lídra závodu Juan-Pabla Montoyu. Nizozemec nestihl dostatečně rychle sešlápnout brzdu a naletěl Montoyovi na zadní křídlo, čímž vyřadil ze závodu jak sebe, tak i Montoyu.

„Montoya brzdil příliš brzy,“ vyjádřil se po závodě k incidentu Verstappen. „Už jsem tomu nemohl předejít.“

Interlagos o 17 let později: Tentokrát o vítězství přichází Verstappen mladší

Ironií osudu je, že osudným se stal na Interlagosu jezdec o kolo zpět právě synovi Jose, Maxovi Verstappenovi. Mladý závodník vedl Velkou cenu Belgie, když se před ním ve 43. kole objevilo auto s kolem ztráty na lídra závodu. Pilot Force Indie Estaban Ocon však nehodlal zvolnit a místo Verstappenovi přenechat bez boje. Poté došlo ve druhé zatáčce ke kolizi, která Verstappena roztočila a dopomohla Hamiltonovi k vítězství.

„Idiot“ Ocon, jak jej Verstappen po kontaktu nazval, se hájil tím, že mu Vestappen nenechal dostatek místa. Kromě toho také dostal od týmu svolení se vrátit do stejného kola s lídrem.

Sdílejte na:
Zavřít