Williams je v Rusku pomalejší než loni

Williams je v Rusku pomalejší než loni

Velká cena Ruska se v loňském roce jela na začátku sezóny. V letošním roce se jede téměř nakonec, takže každý tým měl více než sedmnáct měsíců na vývoj vozu během těchto Velkých cen.

Nejprve musíme říct, že Pirelli přivezlo rychlejší sadu hypersoft pneumatik pro tento závodní víkend. Výsledkem bylo, že většina týmů tak bylo v kvalifikaci rychlejší o vteřinu, oproti loňskému závodu. 

Nicméně smutnou výjimkou je Williams. Letos byl vůz FW41 už pětkrát pomalejší než jeho předchůdce na stejné trati. Letos se to stalo ještě v Bahrajnu, Číně, Ázerbájdžánu a Kanadě. 

Zdá se tak, že vývoj vozu se zasekl uprostřed sezóny na mrtvém bodě, ale okruh v Soči je opravdu asi největší slabinou letošního vozu Williams. Jezdec týmu Lance Stroll po trénincích prohlásil, že auto je absolutně neřiditelné. 

Kvalifikace se navíc ještě pokazila, když týmový kolega Sergej Sirotkin skončil v hodinách, což zkazilo i pokus Strollovi.

“Sergej měl dobré kolo v první jízdě,“ řekl Paddy Lowe, technický ředitel Williamsu.

“Lance zablokoval pneumatiky a potom měl velmi špatné kolo. Druhé pokusy ale dopadly ještě hůř, jelikož Sirotkin udělal hodiny. Nicméně do té doby jsme byli časově před vozy McLarenu. Myslím si, že jsme to mohli dokázat, ale nedokázali.

“Strollovo kolo nebylo zničeno kvůli žlutým vlajkám. Musíte zpomalit jen trochu, ale více zpomalil Ricciardo, a pod žlutými vlajkami nesmíte předjíždět. Takže nás vlastně rychlé kolo stál on, jelikož byl moc pomalý.”

Devátý závod v řadě zaznamenal největší posun tým Sauber, který byl téměř o čtyři vteřiny rychlejší oproti loňskému roku.

Valtteri Bottas překonal traťový rekord o 1,8s díky svému pole position. Letošní vozy jsou na trati v Soči přibližně o pět vteřin rychlejší, než v prvním závodě v roce 2014.

Sdílejte na:
Zavřít