Výsledky FP1 VC Monaka: Leclerc i přes kolizi nejrychlejší

Výsledky FP1 VC Monaka: Leclerc i přes kolizi nejrychlejší

Závodní víkend ve slavném Monaku započal v pátek odpoledne prvním volným tréninkem. Týmy si tak mohly vyzkoušet různé simulace, přičemž nejrychlejší byl domácí Charles Leclerc, za ním Max Verstappen a třetí Lando Norris.

Už je to 75 let od doby, kdy se poprvé v rámci mistrovství světa formule 1 závodilo na monacké trati. Šlo tehdy o vůbec první ročník královny motorsportu, vítězem Velké ceny se v roce 1950 stal budoucí pětinásobný mistr světa Juan Manuel Fangio. Kdo se však stane vítězem letošního závodu, nám mohly lehce napovědět výsledky prvního volného tréninku, který se uskutečnil v pátek odpoledne.

Charles Leclerc v problémech

Za slunného počasí se týmy na trať vydaly hned v prvních minutách. Své monoposty vyzkoušeli piloti Racing Bulls, Sauberu či McLarenu. Mezi prvními byl však také domácí pilot Ferrari Charles Leclerc. Právě Monačan po několika málo minutách zavinil první žlutou vlajku víkendu, když v páté zatáčce zablokoval pravé přední kolo a musel svůj monopost pustit do výběhové zóny. Loňský vítěz však vycouval a v tréninku pokračoval.

Ovšem pouze na následující kolo a půl. Když se totiž Leclerc snažil vylepšit svůj čas, narazil v šesté zatáčce do před ním jedoucího Lance Strolla. Pilot Aston Martinu sice byl o jezdci Ferrari informován, přesto mu neuhnul a došlo k nehodě. Úlomky předního křídla Leclercova monopostu či zadní části vozu Aston Martinu následně zavinily dokonce červenou vlajku. Trénink byl tak téměř na deset minut přerušen, první havárii víkendu si můžete prohlédnout níže.

Adrian Newey poprvé v zeleném

Vůbec poprvé bude Adrian Newey sledovat závod a výkony Aston Martinu v zelených barvách přímo z paddocku. Geniální inženýr přestoupil před letošní sezónou do anglického týmu z Red Bullu, kde se výrazně podepsal pod poslední čtyři Verstappenovy tituly v řadě. Víkend však nezačal kvůli nehodě Lance Strolla zrovna ideálně, na jeho monopostu inženýři intenzivně pracovali až do konce tréninku.

McLaren nadále vpředu?

Týmy volily na začátku víkendu různé směsi. Nejtvrdší bílou směs pneumatik využily zejména středopolové týmy jako Williams, Racing Bulls či Haas. K nim se přidal také Red Bull, přičemž právě Max Verstappen byl na této sadě po první polovině tréninku pátý s více než vteřinovou ztrátou na prvního Landa Norrise. McLaren se zdá být i tentokrát velmi rychlý, na nejrychlejší Norrisův čas ztrácel po první třicetiminutovce druhý Leclerc téměř půl vteřiny. Oba piloti využili nejměkčí červenou sadu. V závěsu se však držel Lewis Hamilton na směsi středně tvrdé. Že bychom po minulém víkendu v Imole opět viděli dvě podobně rychlé sady?

Zdi jsou blízko

Nejen Charles Leclerc, v závěru tréninku se o zrádnosti monacké trati přesvědčil také Lando Norris či Isack Hadjar, kteří své monoposty přiblížili ke zdi až příliš. Pilot McLarenu však využil výběhové zóny v první zatáčce, Isack Hadjar po lehkém kontaktu s bariérou zajel ke svým mechanikům.

Závěrečné pokusy

V poslední části tréninku obula většina týmů právě červenou nejměkčí směs, na níž zajeli velmi solidní kola například piloti Williamsu, kteří obsadili čtvrté a páté místo. Nejrychlejší čas ze všech však dlouho i navzdory problémům z úvodní části držel Charles Leclerc. Naopak Maxovi Verstappenovi se rychlé kolo příliš nepovedlo, zůstal dokonce za oběma piloty Williamsu. Úřadující mistr světa však svůj čas zvládl následně vylepšit a zařadil se za Leclerca na druhé místo.

Pozice Pilot Tým Čas Ztráta Počet kol Sada
1 Charles Leclerc Ferrari 1:11.964 33 měkká
2 Max Verstappen Red Bull 1:12.127 0.163 30 měkká
3 Lando Norris McLaren 1:12.290 0.326 32 měkká
4 Alexander Albon Williams 1:12.314 0.350 33 měkká
5 Oscar Piastri McLaren 1:12.342 0.378 28 střední
6 George Russell Mercedes 1:12.482 0.518 33 měkká
7 Carlos Sainz Williams 1:12.534 0.570 36 měkká
8 Pierre Gasly Alpine 1:12.669 0.705 29 měkká
9 Lewis Hamilton Ferrari 1:12.690 0.726 30 měkká
10 Fernando Alonso Aston Martin 1:12.727 0.763 28 měkká
11 Kimi Antonelli Mercedes 1:12.765 0.801 34 měkká
12 Nico Hülkenberg Kick Sauber 1:12.979 1.015 30 měkká
13 Isack Hadjar Racing Bulls 1:13.187 1.223 35 střední
14 Júki Cunoda Red Bull 1:13.232 1.268 32 měkká
15 Oliver Bearman Haas 1:13.329 1.365 34 měkká
16 Esteban Ocon Haas 1:13.394 1.430 31 měkká
17 Liam Lawson Racing Bulls 1:13.429 1.465 37 střední
18 Gabriel Bortoleto Kick Sauber 1:13.470 1.506 29 měkká
19 Franco Colapinto Alpine 1:13.820 1.856 32 měkká
20 Lance Stroll Aston Martin 1:15.635 3.671 4 měkká

 

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Milan Gerčák)

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

K formuli 1 jej v dětství přivedli jeho táta s bráchou, kterým vděčí za to, že mohl objevit jedinečné kouzlo formulového světa. V rámci studia se zaměřuje i na analýzu sportovního dění v médiích či na sport obecně. Ve volném čase si rád zahraje F1 na PlayStationu, sleduje sportovní živé…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *