Němec startoval do Velké ceny Brazílie z první řady, postupně se ale propadal pořadím a do cíle dojel s výrazným odstupem na šesté pozici. Na vině byl vadný senzor, kvůli kterému bylo Ferrari nuceno vůz provozovat v odlišném nastavení.
Sebastian Vettel byl ve Velké ceně Brazílie ovlivněn technickým problémem, vadný senzor zapříčinil, že pilot Ferrari musel odjet závod s odlišným nastavením.
Němec startoval z první řady po boku vítěze kvalifikace Lewise Hamiltona, hned po startu se před něj ale dostal Valtteri Bottas s druhým mercedesem. Brzy jej předjel také Max Verstappen, ve zbytku závodu pak Vettel musel před sebe pustit kolegu Kimiho Räikkönena, úspěšně si s ním poradil také Daniel Ricciardo.
„Už od zaváděcího kola jsme si byli vědomi toho, že máme na Sebově autě problém se senzorem,“ řekl po závodě šéf Ferrari Maurizio Arrivabene.
„To znamenalo, že po celý závod musel jet s odlišným nastavením, než by normálně jel, kvůli čemuž se auto složitě ovládalo.“
Ferrari nakonec nevyšla strategie, soupeře pneumatiky netrápily
Vettel si podle svých slov nebyl jistý tím, jak moc jej problém se senzorem vlastně ovlivnil. V autě se snažil dělat, co mohl, aby se situaci přizpůsobil.
Díky úspěšnému kvalifikačnímu risku, kdy se Ferrari jako jediné z top týmů dostalo do poslední části kvalifikace na měkké směsi, označoval Mercedes svého konkurenta za favority. V závodě se ale nakonec ukázalo, že superměkká směs rivalů se neopotřebovává tak rychle, jak se čekalo.
„Ty supersofty nebyly tak problematické, řekněme to takhle,“ vysvětlil Vettel. „Bylo vidět, že nějaká dvě, tři kola se opravdu trápili a my jsme si mysleli, že teď máme navrch, jenže před a po této fázi byli rychlejší.
Byli rychlí, superměkké gumy byly rychlé, zjevně rychlejší a vydržely dostatečně dlouho. Nemyslím si, že se před závodem někdo domníval, že superměkké gumy byly tou ideální volbou, ale nakonec s nimi nebyl žádný problém.“