Max Verstappen vyzval Red Bull, aby se vypořádal s problémy s brzdami, které mu dělaly potíže během Velké ceny Spojených států. Přes noc vyměněné brzdy nakonec napáchaly více škod než užitku.
Max Verstappen startoval do nedělní Velké ceny až z šestého místa, jelikož jeho nejrychlejší kolo v kvalifikaci bylo smazáno. I přesto se dokázal prodrat závodním polem a ve 27. kole se dostal do vedení, které nakonec proměnil v 50. vítězství v kariéře ve formuli 1.
Ovšem v tomto závodě neměl Nizozemec tak značný náskok, jako v těch přechozích. Lewise Hamiltona – než došlo k jeho diskvalifikací – porazil o pouhé 2 sekundy.
Verstappen si opakovaně stěžoval na problémy s brzdami, které mu nedovolily stejné tempo, jako převedl v sobotním sprintu.
„Dobře jsem odstartoval a v prvním stintu jsem se snažil být trpělivý, ale zároveň tak dlouhá jízda za ostatními pneumatikám trochu uškodila,“ sdělil Verstappen.
„Zároveň jsem ale v porovnání se včerejškem hodně bojoval s brzdami, takže jsem se k pneumatikám při brzdění nemohl chovat tak hezky, prostě jsem byl hodně nedůsledný. To se v podstatě táhlo po zbytek závodu, což byl ve srovnání se včerejškem docela velký faktor, protože jsem si nikdy moc nevěřil, abych byl při brzdění konzistentní.“
„Přesto si myslím, že jsme jako tým udělali správnou strategií, zajeli jsme do boxů ve správný čas a v podstatě díky tomu jsem se mohl propracovat dopředu. Myslím, že jsme dnes udělali všechno správně, ale doufal jsem v trochu větší tempo, protože si myslím, že včera jsme byli mnohem konkurenceschopnější.“
Trojnásobný šampion prozradil, že Red Bull přes noc vyměnil brzdy na jeho monopostu, což pravděpodobně přispělo k větším problémům.
Na otázku, kdy se potíže objevily, Verstappen odpověděl: „Hned v prvním kole. Byla to jediná věc, kterou jsme oproti včerejšku změnili. To mi hodně ztížilo situaci, nemohl jsem se na to dostat. V F1 se mi to stává velmi zřídka, ale dnes se to objevilo a jen to trochu ztížilo situaci.“
Verstappen také tvrdí, že ho potíže překvapily, a dodává, že ovlivnily jeho schopnost šetřit pneumatiky po celých 57 kol.
„Prostě jsem necítil brzdy, velmi snadno jsem zablokoval přední pneumatiky a snažil jsem se to upravit a blokoval jsem zadní. Bylo to něco velmi zvláštního, protože normálně nikdy nemám problémy s brzděním.“
„Takže to je prostě něco, co musíme pochopit, proč to dnes tak bylo, protože když blokujete přední nebo zadní kola, tak si také ničíte pneumatiky, takže to rozhodně nepomohlo ve srovnání se včerejškem. Protože včera jsem měl z auta opravdu úžasný pocit, ale dnes už to tak skvělé nebylo, ale přesto jsme závod vyhráli.“
Po čas závodu jsme mohli několikrát slyšet, jak Verstappen říká svému inženýrovi, aby na něj nemluvil, když bzrdí.
„O mluvení za brzdění, když už tak bojujete s bržděním a nejste si tak jistí, jsem zdvořile požádal, aby na mě nikdo nemluvil,“ sdělil Verstappen. „Vy se tam smějete, ale já jsem řekl ‚prosím‘, když jsem se ptal!“
Šéf týmu Red Bull, Christian Horner, potrvdil, že Verstappenovo tempo bylo brzdami ovlivněno, protože se to začalo projevovat i na teplotě jeho pneumatik. I z dat dokázal tým vyčíst, že Nizozemec ztrácel na svého týmového kolegu, Sergia Péreze, právě v brzdných zónách.
„Jakmile začnete tento problém řídit, zasahuje to do teplot pneumatik a všeho ostatního. Takže si myslím, že odvedl velmi dobrou práci, aby to zvládl,“ dodal Christian Horner.
„Těžko předvídat, kolik ho to stálo v rychlosti, ale bylo vidět, že neměl stejnou výhodu rychlosti, jakou měl včera. Myslím, že to bylo patrné v průběhu celého závodu. Bylo to už od velmi brzkého prvního stintu. Prostě neměl z brzdového pedálu stejný pocit jako předtím a určitě bylo vidět, že Checovo tempo bylo dnes opět silné.“
„A všechny deficity, jak jste slyšeli GP [Gianpiera Lambiase, inženýra Maxe Verstappena – pozn. red.], který mu řekl, byly v brzdné zóně, takže určitě dnes něco málo zůstalo na stole.“