
Max Verstappen po Velké ceně Miami otevřeně přiznal, že ani s novými vylepšeními monopostu RB21 nelze očekávat rychlé dotažení McLarenu. Red Bull zůstává pozadu v závodním tempu i práci s pneumatikami a zatím nemá jasné řešení, jak se konkurenci přiblížit.
Max Verstappen přiznává, že je nerealistické očekávat, že by Red Bull dokázal v dohledné době zredukovat svůj deficit v závodním tempu na tým McLaren, a to i přes nadcházející vylepšení monopostu.
Pilot Red Bullu skončil při poslední Velké ceně v Miami se ztrátou 40 sekund na vítěze závodu Oscara Piastriho z McLarenu. Přestože si Verstappen v kvalifikaci vyjel pole position před oběma McLareny, v závodě se propadl, když se naplno projevila silnější závodní rychlost vozu stáje z Wokingu.
Po nasazení nové podlahy na Verstappenově RB21 obdrží stejnou specifikaci také jeho týmový kolega Júki Cunoda. Oba jezdci tak budou mít v Imole, která je prvním závodem evropské části sezony, k dispozici další technická vylepšení.
Když byl Verstappen dotázán, jaký výkonnostní posun od nejnovější verze RB21 očekává, odpověděl: „Už jsme měli několik závodů s nějakými vylepšeními, takže je to zase jen malý krok vpřed. Doufám, že v autě najdeme o něco víc výkonu. Ale samozřejmě neočekávám, že najednou doženeme McLaren.“
Závod v Miami byl podle slov poradce Red Bullu Helmuta Marka „depresivní“, a Verstappen se k tomu vyjádřil podobně: „Závodní tempo bylo depresivní pro všechny kromě McLarenu. Nikdo tam nebyl ani ve stejné lize. To je samozřejmě velký důvod k obavám.“
Další balík vylepšení má být připraven na Velkou cenu Španělska v Barceloně, kde zároveň vstoupí v platnost zpřísněná technická direktiva ohledně pružnosti předních křídel. Tento krok má omezit manipulace s aerodynamickou pružností, v níž je údajně právě McLaren na špici.
Podle dostupných informací bude nový přísnější zátěžový test znamenat, že většina, ne-li všechny týmy musí přinést novou a pevnější specifikaci předního křídla, a to i v případě, že dosud pravidla neobcházely.
Navzdory očekáváním veřejnosti ale Verstappen neočekává, že by se situace radikálně změnila: „To vám samozřejmě nepřidá osm desetin na kolo, [což byla ztráta – pozn. red.] v některých pasážích v Miami,“ reagoval.
To, co Red Bull znepokojuje nejvíce, je stále nevyřešená otázka, proč si McLaren v závodech s vysokým opotřebením pneumatik dokáže tak dobře poradit se zadními gumami. Na otázku, zda se Red Bull může McLarenu alespoň v oblasti práce s pneumatikami přiblížit, Verstappen odpověděl: „Je to trochu nemožné zjistit, dokud na to nepřijdeme. Nevím, kdy nebo jak na to přijdeme. Chce to čas. Je to také trochu závislé na trati. U nich to asi funguje lépe, protože někdy je tam víc tepelného opotřebení než jindy. Výhoda nebude vždy tak velká. [To, že Pirelli přiveze do Imoly nejměkčí směsi – pozn. red.] nám v tomhle směru nepomůže. Uvidíme.“