Max Verstappen prozradil, že když začínal v juniorském Red Bullu, tak ignoroval ranní telefonáty svého konzultanta Helmuta Marka a raději se vyspal. Jezdec si však nemyslí, že by to Markovi vadilo, právě naopak.
Max Verstappen se připojil k Sebastianu Vettelovi jako několikanásobný mistr světa juniorského týmu Red Bullu. Letos si zajistil svůj třetí titul a předvedl nevídanou dominanci po celou sezónu 2023, když vyhrál devatenáct z dvaadvaceti závodů.
Verstappen, který se nikdy nestyděl dělat věci po svém, se vydal na cestu vzpomínkami do dob svého působení v juniorském týmu Red Bullu. Tedy do doby, kdy si této Maxovy vlastnosti začal všímat i přísný šéf programu Helmut Marko.
Málokdo z juniorů v Red Bullu by riskoval, že Marka naštve mimo trať, ale mladému Verstappenovi to bylo úplně jedno. Nizozemec vzpomínal, jak brzy ráno nezvedal Markovy telefonáty a volal mu později, až poté, co se sám probudil. Časem si však podle něj Marko tento jasný projev nastavování „hranic“ oblíbil.
„Prostě jsem to nezvedal. Říkal jsem si, že to nebudu zvedat, protože v tu dobu ještě spím. Pak jsem mu v deset hodin dopoledne nebo kdykoliv jindy jednoduše zavolal zpátky. V určitém okamžiku pochopil (Marko – pozn. red.), že mu nezvednu telefon ani v 7:30 ani v 8:00. Myslím, že se mu to svým způsobem také líbí, protože jsem si nastavil své hranice, a on to tak dělá také,“ uvedl Verstappen pro server Motosport-Magazine.com.
Verstappen si je s Markem ve svém přístupu velmi podobný. Nizozemec se vyjádřil, že jejich vztah je velmi upřímný, velmi přímočarý a velmi otevřený. „Stejně jsem k tomu přistupoval celou svou kariéru. Když je to na nic, tak je to na nic, a když je to dobré, tak je to dobré. Nic mezi tím není,“ dodal Verstappen k jejich vztahové dynamice.
Verstappen dal jasně najevo, že Marko, který je u Red Bullu od samého začátku jako jeho hlavní poradce a šéf programu pro mladé jezdce, je pro tým „důležitý“. Jezdec upozornil na konkrétní mistrovský kousek Rakušana v jeho rozhodnutí nabídnout partnerství výrobci motorů Honda.
Honda byla ve složité situaci, když se jejich spojení s McLarenem ke konci roku 2017 rozpadlo kvůli špatným výsledkům, ale Red Bull jí hodil záchranné lano v podobě partnerství, které zpočátku zahrnovalo dodávky pro jejich juniorský tým pro rok 2018. Tato dohoda se rozšířila na hlavní tým Red Bull pro rok 2019, přičemž Honda od té doby poháněla Verstappena ke třem titulům mistra světa a tým ke dvěma titulům v Poháru konstruktérů. „Bylo to neuvěřitelné rozhodnutí Helmuta přejít k Hondě. Myslím, že v té době o tom nebyli přesvědčeni všichni. Ale naštěstí se to teď vyplácí,“ popisuje situaci Verstappen.
Paddock F1 s napětím očekává, jak Red Bull připraví svůj vůz RB20 pro sezónu 2024, a jak naváže na měřítka úspěchu, která nastavil Verstappen za volantem RB19.