
Proměnlivé podmínky smazaly všechny rozdíly, náskok Ferrari a šanci Red Bullu na dobrý výsledek. Přinesli perfektní výsledek Stříbrným šípům, Renaultu a Toro Rosso.
Q1
Kvalifikace začala za deště, který zhruba v polovině ustal a jezdci začali hromadně přezouvat na ultrasofty. Následných pár kol to byla loterie, v K.O. zóně byl asi doopravdy každý. Daniel Ricciardo byl jediný, kdo nasadil jiné pneumatiky než ultraměkké, měkké Měl co dělat, aby se dostal do Q2,
Chvíli to vypadalo na postup obou McLarenů, bylo to v době kdy už trať výrazněji neosychala a dobrým kolem překvapil Stroll, který do K.O. zóny odsunul Vandoorna. Dále vypadli Leclerc, kterému se nedařilo zrychlit, obě Force Indie (víkend pro tým v nucené správě se stává čím dál tím horším). Nejpomalejší byl Sergej Sirotkin.
Postupem do další fáze překvapili Ericsson a zmíněný Stroll, pravidelní členové nepostupujících z první části kvalifikace. Na druhé straně zklamali Ocon a Leclerc, zejména tím, že ho porazil slabší týmový kolega.
Q2
Do druhé části vyšli všichni kromě Vettela na ultrasoftech, jezdec Ferrari obul pneumatiky do přechodného mokra. Ukázalo se, že se všichni mýlili a Ferrari jako jediné odhadlo situaci na výbornou.
Po pár minutách byl v bariéře Lance Stroll, přišel o přední křídlo a možnost zaznamenat čas. Nejpomalejší Ericsson to po 9 minutách zkusil na pneumatikách do úplného mokra po vzoru Magnussena, oba však byli pomalejší než na pneumatikách do přechodných podmínek.
Přesto Ricciardo zkusil obout modré pneumatiky. On i Ericsson se sice zlepšili ve třetím sektoru, ale tato volba se nevyplatila ani Alonsovi, který prohlásil, že by zůstali na jedenáctém místě i kdyby jezdili na raketě.
Déšť do Q3 přinesl oba vozu Haasu, ty se poslední dva dny celkem trápí a zcela nečekaně oba monoposty Toro Rosso. V Q3 jsme ale místo nich určitě počítali, že uvidíme Ricciarda a Hülkenberga, který se v trénincích jevil jako nejlepší ze zbytku.
Ricciardův problém byl v tom, že při svém prvním ostrém kole jezdil za Strollem, který havaroval a než začal další kolo, podmínky se zhoršily natolik, že neměl šanci zajet konkurenceschopný čas.
Q3
Ve finále to už nikdo na pneumatikách do přechodných podmínek ani nezkoušel, všichni obouvali modré pneumatiky. Déšť neustával a bylo to jen o tom, kdo se odváží jet rychleji.
Pár minut před koncem to vypadalo jasně. Räikkönen vytáhl super kolo, Vettel se ho neúspěšně snažil doběhnout, Sainz měl místo v třetí řadě víceméně jisté. O další se snažili jezdci Toro Rosso přičemž oba Haas byly beznadějně vzadu.
Vettel na to při posledním pokusu šlápl a zařadil se za týmového kolegu se ztrátou 0,12 sekundy. Pak ale vytáhl super kolo Bottas a oběma vozům Ferrari nadělil 2 desetiny. Když už se zdálo, že ani jeden známý mistr deště (Hamilton a Verstappen) neúřaduje, předstihl Ferrari úřadující šampion o půl sekundy.
Třetí řadu si vybojoval Gasly, Verstappen až sedmý. Hartley porazil oba Haasy a první desítku uzavřeli Magnussen a Grosjean.
P. | Jezdec | Šasi | Motor | Čas | Ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1’35.658 | |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1’35.918 | 0.260 |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | Ferrari | 1’36.186 | 0.528 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1’36.210 | 0.552 |
5 | Carlos Sainz Jr. | Renault | Renault | 1’36.743 | 1.085 |
6 | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1’37.591 | 1.933 |
7 | Max Verstappen | Red Bull | TAG | 1’38.032 | 2.374 |
8 | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1’38.128 | 2.470 |
9 | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1’39.858 | 4.200 |
10 | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1’40.593 | 4.935 |
11 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1’35.214 | – |
12 | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG | 1’36.442 | 0.784 |
13 | Nico Hulkenberg | Renault | Renault | 1’36.506 | 0.848 |
14 | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1’37.075 | 1.417 |
15 | Lance Stroll | Williams | Mercedes | – | |
16 | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1’18.782 | – |
17 | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1’18.817 | – |
18 | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1’19.142 | – |
19 | Sergio Perez | Force India | Mercedes | 1’19.200 | – |
20 | Sergey Sirotkin | Williams | Mercedes | 1’19.301 | – |