Red Bull se možná přeci jen dočká svého juniora Daniela Ticktuma a bude jej moct posadit do závodní sedačky týmu Toro Rosso. Brit podruhé za sebou vyhrál Velkou cenu Makaa a přiblížil se počtu bodů, které potřebuje pro udělení superlicence.
Daniel Ticktum o uplynulém víkendu ovládl Grand Prix Makaa, globální vrchol sezóny šampionátů Formule 3. Výrazně se tak přiblížil své snaze dosáhnout na závodní sedačku ve Formuli 1 už v příští sezóně.
Junior Red Bullu letos pocítil svízel bodovacího systému FIA, v průběhu roku se totiž nemohl zúčastnit ani testů Formule 1, neboť neměl na svém kontě potřebný počet bodů. Stejný problém také výrazně komplikuje jeho postup k závodnímu angažmá u Toro Rosso už pro rok 2019.
FIA nyní sdělila, že Ticktum má na svém kontě 35 z potřebných 40 bodů pro udělení nejvyšší superlicence.
Pravidla říkají, že se počítají pouze body získané v posledních třech letech. Ticktum tak při své žádosti o superlicenci nebude moci využít dva body získané z šampionátu MSA Formula 2015.
FIA navíc neuzná ani pět bodů udělených britskou motoristickou asociací ASN. Ty se počítají pro licenci A, díky níž může jezdec vůz Formule 1 testovat, ne však pro závodní superlicenci.
Ticktum ale obsadil celkové druhé místo v letošní evropské Formuli 3, za což získal 25 bodů. Dalších 10 bodů pak obdržel za své triumfy v Makau v letech 2017 a 2018. Ke kýžené hranici 40 bodů mu tak chybí už jen pět.
Řešením, jak dosáhnout na superlicenci už pro sezónu 2019, by tak mohla být účast v některé ze zimních sérií. Nejpravděpodobnější variantou je Toyota Racing Series na Novém Zélandu, kde je zisk titulu ohodnocen sedmi body, druhé místo pak pěti. Počet bodů je však podmíněný účastí nejméně 16 závodníků.
„Samozřejmě, mít dalších pět bodů směrem k tomuto magickému číslo se opravdu hodí,“ řekl Ticktum po svém druhém vítězství na okruhu Guia.
„Znamená to, že nebudu pod tlakem, abych musel přes zimu jít a vyhrát všechno možné. Nemyslím si ale, že bude mnoho jezdců, kteří mi v těch sériích budou schopni konkurovat, ale nechci se nijak vytahovat.
Pokud budu ve správném týmu a odvedu tu správnou práci, snad budu schopen do příštího roku toho magického čísla 40 dosáhnout.“
Pokud se Ticktum nakonec do Formule 1 v roce 2019 nedostane, bude podle jeho slov nejlogičtější variantou japonská Super Formule, kam Red Bull často své juniory těsně před Formulí 1 posílá. Cesta skrze Formuli 2 je podle vyjádření Brita příliš nákladná, rozhodně ji ale nevylučuje.