Sprint F3 v Rakousku: Wharton vyhrál stylem start-cíl

Sprint F3 v Rakousku: Wharton vyhrál stylem start-cíl

Dnešní sprint formule 3 přinesl hned několik kolizí a několik výjezdů safety caru. Pro vítězství si ale z pole position suverénně dojel James Wharton, na druhém místě se umístil Alessandro Giusti a třetí skončil Ugo Ugochukwu.

Včerejší kvalifikaci na Red Bull Ringu ovládl Nikola Tsolov, druhý se umístil Brad Benavides a třetí skončil Noah Stromsted.

Do dnešního sprintu na 21 kol se otáčí první dvanáctka a startovní rošt vypadal následovně: Wharton, Giusti, Wurz, Badoer, Ugochukwu, Câmara, Voisin, Inthraphuvasak, Del Pino, Stromsted, Benavides, Tsolov, León, Boya, Stenshorne, Ramos, Tramnitz, Naël, Taponen, Sharp, Van Hoepen, Ho, Bilinski, Carrasquedo, Zagazeta, Domingues, Hedley, Marinangeli, Xie a Johnson – Johnson tento víkend zaskakuje za Nicolu Lacorteho, jelikož nasbíral 12 trestných bodů a dostal tak zákaz startu při tomto závodním víkendu.

V zahřívacím kole měl problém Bruno del Pino, který se nedokázal hned rozjet. Naštěstí se mu povedlo svůj monopost oživit, do zahřívacího kola se nakonec rozjel a vrátil se zpět na svou devátou příčku.

Start se povedl prvnímu Whartonovi, který si udržel první příčku před Alessandrem Giustim. Špatný start měl Noel León, který se provadl až na chvost startovního pole. V první zatáčce se dostalo pár pilotů mimo závodní dráhu, ale všichni se dokázali na trati porovnat. Ve třetí zatáčce už ke kolizi málem došlo, jelikož Tasanapol Inthraphuvasak probrzdil své pneumatiky a málem vrazil do pilota před ním.

Giusti stále vyvíjel tlak na Whartona a dával o sobě vědět. Wharton ale udržel své nervy na uzdě a Giustiho před sebe nepouštěl.

Safety car! První kolize na sebe nenechala dlouho čekat a už ve druhém kole na trať vyjel safety car. třetí zatáčka byla pro piloty záludná – Christian Ho nedobrzdil a narazil do Tuukky Taponena, který byl už jen pasažérem a znamenal to pro něj konec. Kromě toho Taponen sestřelil Louise Sharpa. Ten svůj monopost odstavil mezi 3. a 4. zatáčkou a závod pro něj také skončil. Do boxů zamířil pro nové přední křídlo Hedley a Ho – Hedley se do závodu vrátil, ale pro závodníka Damsu to byla rovněž konečná.

Na konci čtvrtého kola safety car skončil a celé startovní pole se vrátilo do závodního tempa. Wharton restart zvládl a vedení v závodu si udržel. Za ním probíhal boj mezi Tsolovem a Voisinem.

Pořadí v 6. kole: Wharton, Giusti, Wurz, Badoer, Ugochukwu, Camara, Tsolov, Voisin, Benavides, Del Pino.

Obrubníky jsou v Rakousku zrádné a to si potvrdil i Brando Badoer, když mu po jednom z nich monopost sjel a ztratil hned dvě pozice. Rafael Camara se snažil probojovávat k čelu startovního pole, ale také nedokázal svůj vůz udržet na trati a lehce vyjel mimo trať.

Nadále pokračoval souboj mezi Voisinem a Tsolovem o sedmou příčku, Tsolov se ale nedal a udržel si ji. Do souboje se ještě zapojil i Benavides, který se také snažil dostat před Voisina.

Další kolize! Benavides se srazil s Del Pinem! Oba dokázali pokračovat, ale museli zamířit ke svým mechanikům. Benavides si po cestě ještě udělal krátký výlet do kačírku. Del Pino dostal nové přední křídlo a Benavides pneumatiky, jelikož si z kolize odvezl defekt.

James Wharton stále odolával tlaku Giustiho. Závod nakonec skončil pro Ivana Dominguese, který zamířil do boxů s poškozeným předním zavěšením. Tým AIX Racing se rozhodl ze závodu stáhnout i Benavidese, a to především ze strategických důvodů – zítra odstartuje z první řady a dnes by si zbytečně zničil další sadu pneumatiky, které může lépe využít v zítřejším hlavním závodě.

Pořadí v 9. kole: Wharton, Giusti, Wurz, Ugochukwu, Badoer, Câmara, Tsolov, Inthraphuvasak, Stenshorne, Voisin.

Tsolov na trati bojoval co to šlo a sváděl souboj i s Câmarou – ten si škrtnul levými pneumatikami do kačírku a lehce se propadl. tento incident vyšetřovalo i ředitelství závodů. Nakonec to bylo bez postihů.

Giusti chtěl přebrat první příčku Whartonovi a opět to ve 12. kole zkoušel. Wharton ale odváděl výbornou práci a pilota MP Motosport před sebe nepustil.

Na trať vyjel opět safety car – Brando Badoer nedobrzdil do zatáčky a sestřelil třetího Charlieho Wurze. Wurz už nedokázal pokračovat a byl dalším pilotem, kteří dnešní sprint nedokončili. Badoer zamířil ke svým mechanikům pro nové přední křídlo.

Pořadí ve 15. kole: Wharton, Giusti, Ugochukwu, Tsolov, Inthraphuvasak, Stenshorne, Câmara, Boya, Voisin, Tramnitz.

Stromsted zamířil do boxů pro nové přední křídlo. Na konci 17. kola safety car skončil a na piloty čekaly už jen 4 poslední kola. Wharton nejtěžší úkol zvládnul a první příčku si opět pohlídal. Tsolov se tlačil na třetího Ugochukwa, do souboje se následně připojil i Inthraphuvasak – Ugochukwu se nevešel do první zatáčky a vyjel mimo trať a to samé i Inthraphuvasak.

Pořadí v 19. kole: Wharton, Giusti, Ugochukwu, Tsolov, Inthraphuvasak, Stenshorne, Camara, Boya, Voisin, Tramnitz.

Câmara se propadl až na 10. místo, následně se před něj v první zatáčce dostal Naël. Camara se ale nevzdával a pozici si vzal zpět. V závěrečném DRS vláčku si dobře vedl i Mari Boya, který se posunul až na 6. místo.

Vítězem se stal James Wharton z týmu ART Grand Prix a vyhrál tak svůj první závod ve formuli 3.

Pozice Jezdec – Tým Ztráta
1
J. Wharton – ART Grand Prix
2
A. Giusti – MP Motorsport
+0.612
3
U. Ugochukwu – PREMA Racing
+1.162
4
N. Tsolov – Campos Racing
+1.564
5
T. Inthraphuvasak – Campos Racing
+3.325
6
M. Boya – Campos Racing
+7.726
7
T. Tramnitz – MP Motorsport
+7.895
8
M. Stenshorne – Hitech TGR
+9.034
9
C. Voisin – Rodin Motorsport
+9.284
10
R. Câmara – TRIDENT
+9.652
11
N. León – PREMA Racing
+9.801
12
T. Naël – Van Amersfoort Racing
+10.321
13
L. Van Hoepen – ART Grand Prix
+10.460
14
S. Ramos – Van Amersfoort Racing
+10.629
15
J. Carrasquedo – Hitech TGR
+10.958
16
R. Bilinski – Rodin Motorsport
+11.070
17
M. Zagazeta – DAMS Lucas Oil
+11.339
18
N. Johnson – DAMS Lucas Oil
+11.658
19
N. Marinangeli – AIX Racing
+11.970
20
J. Hedley – AIX Racing
+12.355
21
N. Strømsted – TRIDENT
+12.670
22
G. Xie – Hitech TGR
+12.893
23
B. Del Pino – MP Motorsport
+23.215
24
B. Badoer – PREMA Racing
+23.537

 

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *