Australan odstoupil z Velké ceny Mexika kvůli hydraulickému problému. Preventivní zásah traťového maršála přitom znamenal selhání turbodmychadla, kvůli kterému Ricciardo přijde v Brazílii na startu o pět míst.
Daniel Ricciardo klesne na startu Velké ceny Brazílie o pět míst, mechanici Red Bullu totiž na začátku víkendu museli v jeho voze vyměnit turbodmychadlo. Šéf stáje Christian Horner přitom prozradil, co za selháním stálo.
Australan před dvěma týdny vypadl ze závodu v Mexiku, když 10 kol před cílem nastal na jeho voze hydraulický problém. Ricciardo zastavil v únikové zóně první zatáčky s kouřícím vozem, jeden s traťových maršálů proto přiběhl s hasicím přístrojem a malý požár uhasil.
Skrze výfukové vedení se však do útrob dostaly chemikálie z hasicího přístroje, které zatuhly v turbodmychadle. To bylo poškozeno a Ricciardo musel v Brazílii dostat nové.
„Traťoví maršálové samozřejmě kvůli bezpečnosti tohle udělají a z toho auta se trochu kouřilo,“ řekl Horner k zásahu v Mexiku.
„Člověk vidí, jak zezadu šlehají plameny, takže toho traťového maršála nemůžete obviňovat. On přece hasí oheň.
On pak ale do výfuku nastříkal spoustu té hasicí pěny a ta zatvrdla uvnitř turbodmychadla. To turbo to zničilo.
Další turbo, které měl Daniel ještě k dispozici, bylo v motoru, který selhal v Austinu a Renault tvrdí, že pokaždé, když použije turbo z motoru, který takhle selže, obvykle vydrží jen 400 kilometrů. Do takové situace ho samozřejmě nechceme postavit.“
Ricciardo byl kvůli odstoupení z Velké ceny Mexika, do které startoval z pole position, velice frustrovaný. Přetrvávající problémy s turbodmychadlem tak na jeho dobré náladě rozhodně nepřidaly.
„Minulý týden mi volali, aby mi vysvětlili, co se přihodilo v Mexiku,“ řekl Australan. „Už jsem se přes to v tom týdnu nějak přenesl a pak mi zavolali o tomhle… No, co nadělám.“