Russella čeká nejintenzivnější rok v jeho životě

Russella čeká nejintenzivnější rok v jeho životě

Po třech letech strávených bojem o zadní pozice ve Willamsu dostane George Russell konečně šanci ukázat svůj talent v Mercedesu po boku sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona.

Tato příležitost přišla po pěti letech strávených v juniorském jezdeckém programu Mercedesu, pod kterým dokázal vyhrát titul v GP3 i F2 a postoupit do F1. Jak se mladý Brit chystá vypořádat s novou výzvou, která bude navíc čítat rekordních 23 závodů v jednom roce?

„Na začátku roku si dopřeji pěknou dovolenou. Bude to důležité, protože si myslím, že sezóna 2022 bude mým nejintenzivnějším rokem nejen z hlediska závodního, ale také co se týče marketingových aktivit mimo trať.“

„Ve Williamsu jsem měl v tomto ohledu docela štěstí, tam jsem z povahy pozice, ve které jsme byli, neměl moc marketingových aktivit. Kdežto v Mercedesu máme spoustu sponzorů a spoustu závazků, které musí piloti dodržovat. Navíc bude potřeba dohnat všechny aktivity, které naši partneři za posledních 18 měsíců zameškali kvůli koronaviru.“

Tento rok bude také znamenat první skutečnou Russellovu příležitost závodit v čele startovního roštu F1. Protože většinu svého tříletého působení ve Williamsu strávil bojem v hloubi pole.

Tedy až na nezapomenutelnou Velkou cenu Sachíru 2020, kde zastupoval za Lewise Hamiltona poté, co byl pozitivně testován na koronavirus. Tenkrát se kvalifikoval jako druhý a vedl většinu závodu, než kvůli pozdní výměně pneumatik a následnému defektu přišel o téměř jisté vítězství.

Teď si Russell vychutnává příležitost hrát roli při vývoji nového vozu a pracovat po boku Lewise Hamiltona, tedy pilota, ke kterému vždycky vzhlížel:

„Jsem opravdu nadšený, když vidím  nové vozy, které nám všem byly nabídnuty. Těším se , až budu součástí vývoje vozu, který v průběhu sezóny dozná hodně změn, a to jak spoluprací s designery, tak prací na simulátoru.“

„Myslím, že v prvním závodě nutně nevyhraje ten nejrychlejší, ale jsem si jist, že budeme mít několik zajímavých designů a že úvodním testům nebo závodům mohou vévodit i jiné než favorizované týmy.“

„Je to ale nicméně o tom se vyvíjet co nejrychleji a nejlépe, a vybudovat si základy pro nadcházející roky. To je stránka, ze které jsem z inženýrského hlediska opravdu nadšený. A ohromně natěšený jsem samozřejmě na spolupráci s Lewisem. Cítím se privilegován, že mohu jít po boku těch nejlepších. Je to úžasná příležitost, jak se mohu zlepšit jako pilot a vidět co všechno dokážu.“

Sdílejte na:
Zavřít