Brit dokonce pro tým připravil powerpointovou prezentaci, jak nyní odhalil technický ředitel Paddy Lowe.
George Russell bude v sezóně 2019 pilotem Williamsu. K sedačce mu dopomohl loňský titul GP3 a letošní sezóna ve Formuli 2, kde je před závěrečným podnikem v Abú Zabí jasným favoritem na celkové vítězství.
Williams byl však nadšený také ze způsobu, jakým se Brit chopil svých šancí dostat se do Formule 1 a jak sám aktivně o své angažmá bojoval.
Technický ředitel týmu Paddy Lowe dokonce odhalil, že Russell se o místo u Williamsu ucházel už pro letošní rok, nakonec ale stáj z Grove dala přednost Sergeji Sirotkinovi.
„Na to, jak je George mladý, hodně si věří,“ říká Lowe. „Přejímá tu iniciativu a snaží se formovat svoji budoucnost a já myslím, že to je jedním z důvodů, proč je tam, kde je.
Dám příklad, už loni chtěl být ve hře o sedačku pro rok 2018. Myslím, že to bylo trochu moc brzy. Je dobře, že odjel jeden rok ve Formuli 2, myslím, že před rokem to bylo příliš brzy, aby George zvažoval Formuli 1.
Po té sezóně ve F2 bude mnohem silnější, už loni za mnou ale přišel s prezentací v PowerPointu, aby nám vysvětlil, proč pro nás bude tím nejlepším jezdcem. To jsem ještě nikdy neviděl.“
Russell nakonec místo u Williamsu získal, znovu to by však on sám, kdo převzal iniciativu, když tým okolo letošní GP Německa kontaktoval a sjednal si schůzku.
Ke své loňské prezentaci Brit řekl: „Říkal jsem si, že než sedět na zadku a všem tvrdit, jak jsem dobrý, bude lepší dát to na papír a podpořit to statistikami. Nejde jen o můj životopis, snažil jsem se víc vysvětlit svůj charakter, a co mohu týmu přinést. Zkrátka něco málo o sobě, statistiky jako první kola, získané a ztracené pozice.
Zkrátka (jsem prezentoval) věci z různých úhlů, přímo na papíře, aby se pak něčeho mohli chytit, až z toho jednání zase odejdu.“
Williams podepsal s Russellem smlouvu i přesto, že Brit do té doby neseděl v jeho voze. Měl ale k dispozici například data od Mercedesu.
„V testech jezdil s Mercedesem, z toho můžete získat srovnatelná data s tím, jako kdybyste ho posadili do svého auta,“ řekl Lowe. „Měli jsme dostatek dat, abychom zhodnotili, s jezdcem jakého formátu tady jednáme a jakou rychlost od něj můžeme očekávat.
Například, aktuálně drží nejrychlejší kolo všech dob na Hungaroringu. Je sice neoficiální a zajetý na hyperměkkých pneumatikách, ale ani tak to není špatná statistika a musíte být docela dobrý jezdec, abyste ho zajeli.“