Zatímco stáj z Maranella své řešení z různých důvodů ještě nenasadila do závodu, Red Bull již přišel se svou verzí podobného řešení, které v pátečních trénincích přímo porovná se svým dosavadním designem.
Ferrari se v pátečních trénincích na Velkou cenu Mexika chystá znovu otestovat svůj přepracovaný design podlahy. Scuderie nové řešení odložila už po trénincích v Japonsku, nenasadila jej ani do závodu v Americe, neboť povětrnostní podmínky znamenaly, že se týmu nepodařilo posbírat směrodatné informace.
Přestože návrat k původnímu řešení nakonec Kimimu Räikkönenovi pomohl závod v Austinu vyhrát, Ferrari by rádo nový design znovu pořádně prověřilo. V pátečních trénincích v Mexiku jej proto nasadí na vůz Sebastiana Vettela, zatímco Fin pojede se starou specifikací, aby je tým mohl přímo porovnat.
Podlaha se vyznačuje dlouhými podélnými průřezy, minulý víkend tým přidal ještě svislé ploutvičky, které mají za cíl jednat usměrňovat proudění vzduchu, zároveň ale i nečistoty, které by otvory v této oblasti mohly ucpat.
Vettel před víkendem v Mexiku sdělil, že Ferrari potřebuje vyšetřit, proč jeho nedávná vylepšení nebyla úspěšná: „Je důležité, abychom začali rozumět tomu, proč to, co bylo dříve dobré, teď nefunguje.
Bylo nutné udělat určitý krok zpět, abychom některé věci pochopili. Hlavní ale je, abychom se nadále posouvali vpřed. Poslední dny byly poměrně důležité, stejně tak poslední týdny a my jsme tomu začali o něco více rozumět, takže jdeme dál.“
Přestože Ferrari zatím novou podlahu nenasadilo v závodě, Red Bull nyní přišel s vlastní variantou podobného řešení. Upravený model RB14 proto otestuje rovněž v pátečních trénincích v Mexiku.
Red Bull navíc přidal ještě Gurneyho klapku na odtrhovou hranu bočnic, aby podpořil přítlak, jelikož kvůli řídkému vzduchu způsobenému velkou nadmořskou výšku, v níž se okruh bratří Rodríguezů nachází, je nutné jet v Mexiku s nastavením vysokého přítlaku dokonce podobnému konfiguraci pro závody jako Monako.