Max Verstappen měl po čas Velké ceny v Belgii celkem vášnivé diskuze se svým inženýrem Gianpierem Lambiasem. Ovšem Nizozemec říká, že polovina rozhovorů patřila spíše ke vtipným.
Max Verstappen si tento víkend v belgickém Spa dojel pro desáté vítězství v této sezóně a zaznamenal osmé po sobě jdoucí vítězství.
Už v úvodu závodu mu jeho inženýr – Gianpiero Lambiase – sdělil přes týmové rádio, aby „se řídil jeho pokyny“. Když se ho Lambiase zeptal na názor ohledně přezouvání v souvislosti s přicházejícím deštěm, Verstappen odpověděl, že „před sebou radar nevidí“.
Lambiase také vyčetl Verstappenovi jeho výjezdové kolo po jeho zastávce v boxech. Dvojnásobný šampion svým rychlým tempem spotřeboval příliš mnoho pneumatiky a jeho inženýr ho pobídl, aby začal více používat svou hlavu.
Nizozemec také uvedl, že by mohl je ještě rychleji a vytvořit tak prostor pro další zastávku v boxech a „procvičit“ tým na pit stopu.
Po konci závodu byl Max Verstappen dotázán na rádiovou komunikaci mezi ním a jeho inženýrem, jestli šlo o vážnou komunikaci či vtipnou: „Pravděpodobně to bylo 50/50. Vím, že tým nerad dělá další zastávku, ale já to rád zmiňuji, abych je lehce znervóznil,“ sdělil Verstappen.
„Líbila se mi odpověď ‚ne, ne, dneska ne‘. Je to v pohodě. Známe se navzájem velmi dobře a máme velmi dobrý vztah.“
I šéf týmu Red Bull, Christian Horner, zdůraznil vzájemnou důvěru mezi Verstappenem a Lambiasem. Pro samotného dvojnásobného mistra světa je jeho vztah s Lambiasem jedním z nejdůležitějších, které má.
„Ano, myslím si, že je to důležité, vztah s vaším inženýrem,“ řekl Verstappen.
„Vždy je to důležitá část vašeho výkonu a nejen se závodním inženýrem, ale se všemi okolo vás, s vaším výkonnostním inženýrem a ostatními. Samozřejmě za ta léta si vztah vybudujete a znáte se lépe, a pokud by nebyl, tak by to rozhodně nebylo ideální.“