Ve snaze zjednodušit označování pro fanoušky se italský výrobce rozhodl změnit koncept barevného označování pneumatik. Namísto toho, aby každá směs měla vlastní barvu, budou nyní barvy pro každý víkend stejné, skrývat se však pod nimi bude vždy aktuální výběr.
Pirelli v paddocku Velké ceny USA oficiální představilo novou barevnou kombinaci svých pneumatik, kterou bude používat od roku 2019. Cílem je zjednodušit rozpoznávání pro fanoušky, neboť s přibývajícím počtem směsí je nyní situace často nepřehledná.
Italský výrobce opustí současný koncept, podle kterého má každá směs svoji vlastní barvu. Z celého rozsahu Pirelli pro každý závodní víkend vybírá tři směsi, které týmům nabídne. Během každého podniku tak může být k vidění jiná barevná kombinace, je přitom na každém fanouškovi, aby si zapamatoval, co jednotlivé barvy znamenají a která z barev o daném víkendu tedy znamená kterou relativní tvrdost.
Od sezóny 2019 bude však Pirelli používat pouze tři barvy pro suché obutí. Bílá barva bude označovat nejtvrdší směs, žlutá střední, nejměkčí pneumatiky budou barveny červeně. Tyto barvy budou rozlišovat tři směsi vybrané pro aktuální podnik, barva již tedy nebude přiřazena k jedné konkrétní specifikaci.
Pirelli v předstihu před každým víkendem oznámí, které směsi na závodní víkend přiveze. Barevná kombinace však pro každý víkend zůstane stejná. Zjednoduší se tak značení pro ty, kteří přesnou specifikaci znát nechtějí, zainteresovanější fanoušci však dostanou informaci o tom, které směsi se o daném víkendu pod zmíněnými třemi barvami skrývají.
Ořezána tak bude dosavadní barevná duha, která se pro rok 2018 rozrostla už na devět barev: oranžová (supertvrdá), světle modrá (tvrdá), bílá (středně tvrdá), žlutá (měkká), červená (superměkká), fialová (ultraměkká), růžová (hyperměkká), zelená (přechodné podmínky) a modrá (mokro).
„Chtěli jsme omezit tu duhu, jelikož už jsme měli příliš mnoho barev, takže jsme chtěli nechat jen tři,“ řekl Mario Isola, závodní ředitel Pirelli.
Samotné pojmenování jednotlivých směsí, které tak nyní pro fanoušky bude méně relevantní, bude nahrazeno kódovým označením. Je nyní předmětem diskuzí, zda budou použita spíše čísla, nebo písmena.
„Cílem je dát každé směsi číslo,“ vysvětlil Isola. „Nyní o tom jednáme, protože jsem se bavil s inženýry a oni by v tom systému preferovali písmeno. Každopádně ale bude každá směs jednoznačně identifikovaná.
Pokud tedy homologujeme pět směsí, bude tam jednička, dvojka, trojka, čtyřka, pětka a dáme vám tu informaci dopředu, abyste věděli, že pro tenhle závod bude dvojka tvrdá, trojka střední a čtyřka měkká. Můžete to pak porovnávat na různých okruzích, ale pro fanoušky to budou tři barvy.“
Samotný kód podle Isoly na pneumatikách vyobrazen nebude, neboť se nejedná o důležitou informaci. Zájemci se o ní dozvědí v předstihu.