Oscar Piastri nelituje střetu s Andreou Kimi Antonellim ve Velké ceně Brazílie, za který dostal 10sekundovou penalizaci, která ovlivnila výsledek závodu. Prý viděl prostor k předjetí.
Australan, který startoval ze čtvrtého místa, se po obnovení závodu po virtuálním safety caru odvážně pokusil o předjížděcí manévr na Andreu Kimiho Antonelliho v první zatáčce. Pilot Mercedesu, který byl sevřen mezi vozem McLarenu a Charlesem Leclercem, měl málo prostoru. Oscar Piastri byl při zatáčení o kousek za přední nápravou nováčka, jenže narazil do Mercedesu a odhodil ho do dráhy monackého pilota.
Srážka způsobila mladému pilotovi Stříbrných šípů minimální škody, ale následný kontakt s Charlesem Leclercem vedl k okamžitému odstoupení červeného vozu kvůli poškození zavěšení.
Po delším zvažování však Oscar Piastri dostal od komisařů penalizaci za způsobení incidentu a nakonec dojel na pátém místě, což ho v Poháru jezdců posunulo 24 bodů za prvního Landa Norrise,
Po závodě Australan, stejně jako na trati, nechtěl ustoupit a považoval rozhodnutí za přísné, přičemž svého manévru nelitoval. „Podle mého názoru jsem měl velmi jasnou příležitost na vnitřní straně, tak jsem ji využil.“
„Ano, došlo k zablokování, ale byl jsem pevně na bílé čáře, nemohl jsem jet dál doleva a nemohl jsem prostě zmizet. Takže rozhodnutí je takové, jaké je. Byl to jeden z řady obtížných momentů dne a víkendu. Kdybych měl další šanci, neudělal bych nic jinak.“
Na otázku, zda měl v tu chvíli pocit, že ztrácí pozici, souhlasil, ale na základě toho, že výše zmínění piloti do první zatáčky jeli rychle. „Řekl bych, že jsem ztrácel pozici, ano, ale to proto, že ti dva brzdili velmi pozdě.“
„Vnitřní strana byla trochu vlhká, takže jsem byl asi trochu opatrný, ale když jste na vnější straně, můžete si dovolit mnohem větší volnost, a opět došlo k zablokování kol. Ale myslím, že skutečnost, že se mi podařilo udržet se na vnitřní bílé čáře i se zablokovanými koly, měl jsem to docela pevně pod kontrolou, pokud jsem dokázal udržet svou linii, takže to je tak, jak to je.“
Oscar Piastri rozhodnutí přijal, ale nadále pevně vysvětloval, proč se domnívá, že byl neprávem penalizován, a namítal, že neměl dostatek prostoru a měl vše pevně pod kontrolou.
„Ať se na to díváte jakkoli, nejsem si jistý, kam jsem měl jet, protože když máte tak dobrý nájezd do první zatáčky a jste úplně vedle sebe, nemůžete jen tak couvnout. Myslím, že pokusit se zajet ještě dál, než jsem zajel, by bylo příliš ambiciózní, a já byl tam, kde jsem byl, takže si myslím, že v té situaci, kdybych měl jasně nedotáčivost a minul vrchol zatáčky a pak narazil do Kimiho, určitě bych to pochopil, ale skutečnost, že jsem byl tak daleko vlevo, jak jen to šlo, to ztěžuje.“
Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.
👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?
SvětFormule.cz