Slibný pokrok Hondy ve vývoji pohonné jednotky a úzká spolupráce se společností ExxonMobil dávají Red Bullu před sezónou 2019 důvody k optimismu.
Naděje Red Bullu na výrazné zlepšení výkonnosti v roce 2019 dostaly nový povzbudivý impuls, společnost ExxonMobil, dodavatel paliva, si totiž pochvaluje současnou spolupráci s Hondou a hlásí, že se nachází v nejlepší pozici za dlouhá léta.
Red Bull se na konci letošní sezóny rozloučí s Renaultem, od příštího roku bude stejně jako sesterský tým Toro Rosso odebírat pohonné jednotky od Hondy. Japonská automobilka přitom letos zaznamenala výrazné zlepšení formy.
Nyní Hondu čeká důležitá zimní přestávka, musí totiž finalizovat specifikaci pohonné jednotky pro rok 2019. ExxonMobil přitom hlásí, že je nyní se svým plánováním mnohem dál, než byl před rokem.
David Curusaki, technologický manažer společnosti ExxonMobil v oblasti aktivit v globálním motorsportu řekl: „Když jsme v loňském roce měli tohle oznámení s Hondou a týmem Toro Rosso, znamenalo to pouze připravit se na prosincové testy v Barceloně, byla to krátká doba.
Ale nyní, po roce kontinuálního vývoje, úprav a testování už pracujeme na roce 2019, což je ta situace, ve které chcete být.
Člověk nechce připravovat veškerá vylepšení během roku a pak na konci začít pracovat na roce 2019. Chcete začít dělat na příštím roce docela brzy.
Takže skutečnost, že máme možnost znovu pracovat s kluky od Hondy, sehrát se, uvést věci do chodu, začít testovat a pak začít pracovat na experimentálním jednoválci teď už s otestovanou spolehlivostí na kompletním šestiválci je přesně to, kde chceme být.
Jsme opravdu nadšení. Jsme v dobré pozici a myslíme si, že budou mít pro rok 2019 připravená správná paliva a správná maziva.“
Klíčovou změnou v rámci spolupráce s Hondou je aktuální tovární status. V předchozích případech spojení s Renaultem a Mercedesem byl totiž ExxonMobil dosud pouze zákazníkem, takže musel bojovat o každou možnost získat prostor pro práci na testovací stolici.
Na dotaz, jakou výhodou je tato skutečnost, Curusaki odpověděl: „Neřekl bych, že je to zásadní výhoda, ale je to velký krok, protože nemusíme o čas a možnost testovat bojovat s někým jiným.
U předchozích dodavatelů motorů jsme nebyli zrovna tou prioritou, co se testování týče. V tomhle případě tedy nejsme pouze prioritou, ale jsme těmi jedinými. Je to ten nejlepší scénář.
Myslím, že už nyní je vidět přínos rychlé zpětné vazby, kterou máme. Znamená to, že když dostaneme data, můžeme udělat změny. A když tohle zvládáme v řádu týdnů namísto měsíců, je to velký rozdíl.“