Chráněnec Hondy věří, že mu titul v japonské Super Formuli otevře dveře do Formule 1.
Japonský závodník Nobuharu Matsushita se po třech letech v GP2 potažmo ve Formuli 2 vrací zpátky do Japonska. Šestý muž letošní sezony „druhé ligy Formule 1“ bude v příští sezoně působit v Super Formuli, kde bude hájit barvy týmu Docomo Dandelion.
Matsushita věří, že by mu případný titul v této sérii pomohl k zisku sedačky ve Formuli 1. „Jestli v Super Formuli odvedu dobrou práci, věřím, že se ještě mohu vrátit do Evropy, ale musím se stát šampionem, jinak se obávám, že to nebude možné. Chtěl bych závodit ve Formuli 1, tudíž budu tlačit. Pokud odvedu v příští sezoně dobrou práci, mám šanci,“ říká chráněnec Hondy.Matsushita také uvedl, že existuje šance, že by se mohl v příští sezoně stát vývojovým jezdcem Toro Rosso, kterému bude Honda v příští sezoně jako jedinému týmu dodávat své pohonné jednotky.
Matsushita opustil Japonsko po sezoně 2014, ve které triumfoval v japonské Formuli 3. V letech 2015-2017 hájil barvy úspěšného týmu ART Grand Prix. Během tohoto období se mu podařilo zvítězit celkem ve čtyřech závodech. Jeho nejzdařilejší sezonou byla ta letošní, ve které vystoupil na nejvyšší stupeň dvakrát a v celkovém pořadí obsadil šestou pozici.
Matsushita také od sezony 2016 zastával pozici vývojového jezdce Mclarenu a poté, co letos na jaře oznámil Sauber dohodu s Hondou, byl považován za jednoho z kandidátů na závodní sedačku u týmu. Se švýcarskou stájí se dokonce zúčastnil nováčkovských testů na okruhu Hungaroring. Po nástupu nového šéfa týmu Frederica Vasseura byla dohoda s japonskou automobilkou zrušena a Sauber bude i v příští sezoně nadále odebírat pohonné jednotky od Ferrari a stane se juniorskou stáji týmu z Maranella. Po spojení Hondy a Toro Rosso se spekulovalo také o jeho angažmá v Toro Rosso, ovšem i zde vše zůstalo pouze na úrovni spekulací a barvy stáje z Faenzy budou v příští sezoně hájit Brendon Hartley a Pierre Gasly, který má rovněž zkušenosti se Super Formulí, ve které se letos dokonce stal vicemistrem.
Japonská Super Formule nabírá po nevýrazném období znovu na významu a opět se stává šampionátem, který se stává zajímavým pro talentované piloty podobně jako kdysi její předchůdkyně Formule Nippon. Kromě již zmiňovaného Pierra Gaslyho působil v této sérii rovněž současný pilot Mclarenu Stoffel Vandoorne, který absolvoval sezonu 2016 a se dvěma triumfy se umístil na čtvrtém místě.
„Země vycházejícího slunce“ čeká na svého zástupce v královně motorsportu již od roku 2014, kdy hájil barvy dnes již neexistující stáje Caterham Kamuj Kobajaši, který bude mimochodem v Super Formuli jedním z Matsushitových oponentů. Kobajaši je jedním z trojice japonských pilotů, kteří dokázali vystoupit na stupeň vítězů. Stalo se tak roku 2012 při domácí velké ceně v Suzuce, kdy Kobajaši přivezl svůj Sauber do cíle na třetím místě. Kromě Kobajašiho dokázal na stupeň vítězů před domácími diváky vystoupit také Aguri Suzuki a to v legendární VC Japonska 1990. Suzuki tehdy závodil za tým Larrousse. Třetím Japoncem, kterému se povedlo vystoupit ve Formuli 1 na pódium, byl Takuma Sato. Tomu se však tento počin nepovedl před domácími fanoušky, nýbrž na okruhu Indianapolis při Velké ceně USA 2004. Jezdec týmu BAR tehdy doplnil na pódiu dvojici pilotů Ferrari Michael Schumacher a Rubens Barrichello.