Nissan nabídl Alonsovi sedačku ve Formuli E

Nissan nabídl Alonsovi sedačku ve Formuli E

Představitelé dlouho lanaří Španěla, aby vstoupil do prvního plně elektrického šampionátu. Alonso navíc nyní dostal velkorysou nabídku od Nissan e.DAMS, který od nové sezóny nahrazuje Renault.

Fernanda Alonsa čeká poslední závod F1 v kariéře. Od srpna, kdy oznámil konec svého účinkování, se divoce spekuluje o tom, jakým směrem se vydá. Už nyní je jasné, že ho v příštím roce uvidíme s Toyotou ve světové vytrvalostní sérii, ale také v 500 mil Indy, kde se bude snažit získat legendární Triple Crown, kterou drží pouze jeden závodník z historie motorsportu (Graham Hill).

Fernando Alonso je dlouhodobě zajímavým závodníkem i pro Formuli E. Její samotný šéf Alejandro Agag, který je jeho krajanem, se čas od času s Alonsem baví o jeho potenciálním zájmu. S Agagem se znají už z jeho prvního působení v Renaultu, kdy Agag byl byznysmen, který dohodl prodej televizních práv španělským televizím, které do té doby o F1 neměly příliš zájem.

Fernando Alonso s Alejandrem Agagem v roce 2003.
Foto v textu: libertaddigital.com

Alonsovi mělo být už tento rok nabídnuto ze strany vedení šampionátu finanční ohodnocení, které ho mělo motivovat ke vstupu do FE.

Nyní ale Alonso dostal velkorysou nabídku. Nissan e.DAMS (nástupce mistrovského Renaultu) mu nabídl sedačku ve svém týmu po boku Sébastiena Buemiho, který také závodí ve WEC u Toyoty. Roční plat by měl být podle uniklých informací na stejné úrovni jako v F1. Alonso by si tak mohl přijít i na 20 milionů eur.

Nissan se totiž dostal do nepříjemné situace, když se dohodl na druhé sedačce s Thajcem Alexem Albonem, který měl nastoupit už do předsezónních testů ve Valencii. Albon nepřijel, protože začal jednat s Helmutem Markem o sedačce v Toro Rosso.

Albon tak nechal tým Nissan e.DAMS na holičkách a to jejího (normálně klidného) šéfa Jean-Paula Driota rozzuřilo. Ve hře je i vysoká kompenzace. Nyní má největší naději na sedačku v Nissanu Oliver Rowland, který Albona zastoupil i v testech. Nissan však náhle nabídl Alonsovi kontrakt.

Alonso před nedávnem trochu povolil v odmítavém postoji k FE a nyní přišla nabídka, jaká v FE nemá obdoby! Problém je ten, že Alonso nemá žádnou zkušenost s řízením první ani druhé generace vozů. Takže by nastoupil za necelé čtyři týdny jako úplný nováček.

Potenciální kolega Sébastien Buemi (šampion druhé sezóny) tvrdí, že naučit se chápat plně elektricky poháněný vůz a začít s ním správně pracovat, trvá i půlrok: „S Fernandem by to bylo snad i rychleji. Velmi dobře se učí.“

Je jisté, že se velmi brzo dozvíme, kdo obsadí poslední volné místo na startovním roštu nadcházející páté sezóny Formule E. Pro Alonsa by to mohla být ohromná výzva skočit do vozu, se kterým nemá dostatečné zkušenosti. Pravděpodobnější ale je, že se domluví na sedačce pro šestou sezónu tedy 2019/20.

Zdroj: auto motor und sport, e-Formel.de

Sdílejte na:
Zavřít