Nizozemec musel zvolnit a uklidnit se, aby se vyvaroval opakování incidentů, jež poznamenaly úvod jeho letošní sezóny. Nyní má na kontě již dvě vítězství.
Max Verstappen přiznal, že se v úvodu letošní sezóny až přehnaně snažil, z čehož pramenily jeho časté chyby a kolize. Postupně se uklidnil a zvolnil, což vedlo ke zlepšení formy i výsledků.
Nizozemec v úvodních závodech nakupil několik chyb, vrcholem byla havárie ve volném tréninku v Monaku, kvůli kterému nestihl kvalifikaci. Red Bull byl přitom v ulicích Monte Carla dominantní, což potvrdil týmový kolega Daniel Ricciardo ziskem pole position a vítězství.
Verstappen se však postupně sebral, ve 13 následujících závodech dvakrát vyhrál a při dalších šesti příležitostech stál na stupních vítězů.
„Rozdíl je v tom, že sám sobě naslouchám,“ řekl po triumfu v Mexiku. „Dělám si to svoje, i když se napíše spousta věcí, opravdu se o to nezajímám.
Můj táta mi během motokárových let vždycky říkal, že kdybych náhodou trpěl přemírou snahy nebo tak, vždycky by mi řekl, ‚Maxi, i když si myslíš, že nejedeš dost rychle, je to dost rychlé.‘ V podstatě jsem tedy kvůli svému pocitu trochu zvolnil a zdá se, že díky tomu jsem zrychlil.“
Verstappen byl začátkem roku kvůli svým incidentům terčem kritiky, odmítal ale, že by potřeboval změnit svůj jezdecký styl. Naopak se musel uklidnit a zlepšit své rozhodování.
„Myslím, že na začátku sezóny jsem byl asi trochu přemotivovaný,“ řekl. „Chtěl jsem ten výsledek až moc. Takže jsem v podstatě trochu zvolnil, díky čemuž jsem zrychlil.“
Verstappen nakonec proměnil ročník 2018 ve svoji dosud nejlepší sezónu. Stejně jako v loňském roce dosáhl na dvě vítězství, má už ale o pět více pódií, přičemž stále ještě zbývají dvě velké ceny. Zároveň překonal svůj bodový zisk z roku 2016 a chybí mu pouze 11 bodů na průběžně čtvrtého Valtteriho Bottase.
„Je to součástí jeho růstu v rámci zkušeností,“ řekl šéf Red Bullu Christian Horner. „Na začátku roku si prošel těžkou fází, ale od Montréalu zajel několik skutečně skvělých závodů. To (zkušenosti) bylo tím jediným chybějícím dílkem.
Všichni jezdci dělají chyby, je to vidět napříč celým startovním polem. Záleží ale na tom, co si z toho odnesete.“