Lewis Hamilton v testech po Velké ceně Španělska na Katalánském okruhu vyzkoušel technickou novinku, když pro Mezinárodní automobilovou federaci otestoval pásek koncových světel připevněných na hrany bočnic zadního křídla.
Mezinárodní automobilová federace požádala Mercedes, aby jí pomohl vyzkoušet možné řešení, které má za cíl zvýšit viditelnost za podmínek hustého deště. Rozhodla se přitom po vzoru prototypů Le Mans připevnit koncová světla na odtrhové hrany bočnic zadního křídla.
Přestože uzávěrka technických pravidel Formule 1 už proběhla, mohlo by případné rozhodnutí nasadit toto řešení platit už pro sezónu 2019. Jedním ze způsobů by byl jednomyslný souhlas všech stájí, pravděpodobnější variantou by však bylo protlačení prvku ze strany FIA na základě bezpečnostních důvodů, tedy způsob, kterým byl pro letošní sezónu až koncem července odsouhlasen systém ochrany hlavy „halo“.
Ačkoliv zmíněné prototypy závodící v Mistrovství světa vytrvalostních závodů využívají koncových světel na hranách zadního křídla již nějakou dobu, nasazení ve Formuli 1 by případně bylo vůbec prvním využitím takového prvku na formulovém monopostu.
Designový konzultant Chris Beatty na Twitteru poznamenal, že již dříve dokonce navrhoval, aby koncová světla mohla signalizovat také vyvěšení zelených, červených, žlutých či modrých vlajek pro jezdce jedoucí v závěsu.
Podobné řešení Beatty použil na konceptu Velocity, který inspiroval monopost IndyCar ve variantě pro rok 2018.