Vettel s Räikkönenem během druhé části kvalifikace přezuli na měkkou směs, přestože se zdálo, že brzy začne pršet. Risk se vyplatil, oba postoupili do Q3 a na startovním roštu tak budou stát na trvanlivější směsi.
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff má za to, že favoritem na vítězství ve Velké ceně Brazílie je Ferrari, přestože je to Lewis Hamilton, kdo v sobotní kvalifikaci zajel nejrychlejší čas a do závodu tak odstartuje z pole position.
Ferrari totiž během druhé části kvalifikace zariskovalo, když nejprve vyslalo své piloty na dráhu na superměkké směsi, ale přestože hrozil brzký déšť a jezdci se co nejdříve snažili zajet alespoň nějaké kolo na suché trati, italská stáj povolala jak Sebastiana Vettela, tak Kimiho Räikkönena zpátky do boxů.
Oba závodníci v červeném přezuli na žlutě značené měkké pneumatiky, na kterých následně dokázali postoupit do závěrečné části, neboť hrozba deště se do té doby nepotvrdila. Risk tedy Ferrari vyšel.
O to více si přitom tým mohl oddechnout, Vettel byl totiž v tento klíčový moment při návratu do boxů povolán k vážení. Nespokojen s nevhodným načasováním Němec popoháněl sportovní komisaře a nerespektoval plně všechna nařízení, následkem čehož poškodil váhy FIA a vysloužil si napomenutí a tučnou pokutu.
Pravidla říkají, že piloti, kteří postoupili do Q3, musí do závodu startovat právě na té směsi, na níž zajeli kolo, kterým se dostali z Q2 do závěrečného kvalifikačního segmentu. Zatímco jezdci Mercedesu a Red Bullu tak musí startovat na superměkké směsi, piloti Ferrari budou na roštu na trvanlivějším, měkkém obutí.
„Ferrari v kvalifikaci zariskovalo, přezuli pneumatiky, když byl déšť na spadnutí,“ řekl Wolff. „A ono jim to vyšlo. Pro zítřek jsou na trvanlivější směsi.
Budou mít nevýhodu na startu (tvrdší gumy mají obecně horší přilnavost – pozn. redakce), ale velkou výhodu v horizontu prvních deseti, patnácti kol, což je v našich simulacích staví do role favoritů.
My jsme do toho rizika nešli, protože nám připadalo nepřiměřené, ale dovedeme Ferrari pochopit, vzhledem k tomu, jak na tom teď je, jediná šance, jak zůstat ve hře o Pohár konstruktérů, je dělat věci odlišně a riskovat, což udělali a vyšlo jim to.“
Pirelli se domnívá, že nejrychlejší strategií je startovat na měkké směsi pneumatik, stavět v rozmezí 32. až 36. kola a pokračovat do cíle na bíle značené střední směsi. Piloti startující na superměkké pravděpodobně budou muset do boxů až o 7 kol dříve.
Ferrari v Poháru konstruktérů ztrácí na vedoucí Mercedes 55 bodů. Aby udrželo boj o celkové vítězství až do finále v Abú Zabí, potřebuje v Brazílii získat nejméně o 13 bodů více.