
Max Verstappen ovládl dominantním způsobem závod v Monze, kde se Red Bullu v loňském roce příliš nedařilo. Poradce týmu Helmut Marko tak věří, že by červení býci mohli podat dobrý výkon i na okruzích, kde to v minulosti stáji z Milton Keynes příliš nešlo, jako je třeba ten v Singapuru.
Max Verstappen v Itálii vyhrál před druhým Landem Norrisem s náskokem 19 vteřin. Jednalo se o největší časový rozdíl mezi prvním a druhým pilotem v cíli závodu v letošní sezóně. Vzhledem k letošní dominanci McLarenu se v podání čtyřnásobného mistra světa jedná až o neuvěřitelný výkon.
Na stejném okruhu o rok dříve přitom Red Bull zažil jeden z nejhorších závodních víkendů v této éře vůbec. Verstappen skončil v cíli na 6. místě s více než půlminutovou ztrátou na vítězného Charlese Leclerca a jeho týmový kolega Sergio Pérez na 8. místě ztratil na vítěze závodu téměř minutu.
Pod vedením nového šéfa týmu Laurenta Mekiese, pro nějž se jednalo o první vítězství v roli šéfa týmu, prý Red Bull klade větší důraz na zpětnou vazbu od svých pilotů. Jedním z nejaktuálnějších příkladů je, když Verstappen během závodního víkendu v Monze požadoval, aby mu tým nastavil jeho monopost na nižší přítlak. Nakonec se tento tah ukázal jako klíčový pří zisku pole position a následného vítězství v „Chrámu rychlosti“.
Nyní nás čeká Baku, kde by ještě Nizozemec mohl bojovat na předních příčkách pravděpodobně s piloty McLarenu. Poté však následuje pomalý okruh v Singapuru, kde se stáji z Milton Keynes dlouhodobě nedaří. Poradce týmu Helmut Marko se nyní vyjádřil ohledně nadcházejících podniků.
„Pokud jde o Baku a rychlé okruhy obecně, jsem velmi optimistický. Doufám také v Singapur, jediný závod, který jsme dosud nevyhráli. Obvykle se na pomalých okruzích trápíme, ale věřím, že v této sezóně je možné všechno,“ opomenul Marko vítězství Sergia Péreze z roku 2022 a také triumfy Sebastiana Vettela z let 2011-2013.
„Věřím, že s rychlostí, kterou jsme předvedli, bychom měli být schopni konkurovat na téměř každém okruhu. Singapur může být výjimečný, možná nám to tam vyjde,“ doplnil Rakušan.
„Stále ještě ladíme a vylepšujeme některé věci. Pokud se nám podaří pokračovat v tomto zlepšování, bylo by to fantastické. Šampionát je ztracený, ale pár dalších vítězství by bylo velmi příjemných,“ prozradil Marko o aktuálním vývoji jejich monopostu.
Red Bull stále na svůj vůz přináší drobná vylepšení. V Monze na voze Maxe Verstappena tým nasadil upravenou podlahu, kterou by měl v Ázerbájdžánu dostat i Júki Cunoda. Marko sice uvedl, že Red Bull už příliš nových úprav do konce roku nepřinese, jelikož se stáj již nyní primárně soustředí na rok 2026. Zároveň však tvrdí, že změna v technickém přístupu pod vedením Mekiese přinesla největší zlepšení a že to působí jako znovuzrození.
„Rozdíl je v tom, že příprava je jiná. Laurent je vynikajicí inženýr, takže jde spíše o toto: Vezměte vše, co vám ukazuje simulace, ale zkombinujte to se zkušenostmi, jaké má Max nebo naši inženýři. Vytvořte vůz, který je předvídatelný a ovladatelný. V zásadě jde o stále stejné auto. Přinesli jsme nějaké úpravy a ty zafungovaly, ale náskok 20 sekund na McLaren, to bych nečekal. Pro nás je to jako znovuzrození – všichni jsme nadšení. Atmosféra je fantastická a duch Red Bullu je zpátky,“ uzavřel Helmut Marko.