Stáj z Milton Keynesu ukončuje dlouholetou spolupráci s Renaultem, dodavatelem pohonných jednotek bude Honda. Dosavadní čísla přitom podle Red Bullu vypadají pozitivně, k dispozici by přitom měl být i ostrý kvalifikační mód.
Red Bull věří, že se v sezóně 2019 dočká svého „párty módu“, pochvaluje si totiž dosavadní vývojová data pohonné jednotky Hondy, kterou od letošní sezóny začne odebírat.
Rakouská stáj končí svoji spolupráci s Renaultem, se kterým sice získal čtyři mistrovské tituly na konci éry atmosférických osmiválců, v éře hybridních přeplňovaných V6 však úspěchy vystřídala nedostatečná výkonnost a slabá spolehlivost, což postupně ústilo v rozpad vzájemného vztahu.
Od oznámení přechodu k Hondě v polovině roku 2018 ale Red Bull pěje chválu na Hondu a tvrdí, že japonský výrobce již dokázal výkonnostně Renault předstihnout.
„Ta čísla nás naplňují velkým optimismem, to také ve vztahu k nárůstu výkonnosti,“ řekl v rozhovoru pro britský Autosport Dr. Helmut Marko, poradce Red Bullu. „Vůbec poprvé také budeme moci slavit s pomocí párty módu!
Motor Hondy je už nyní lehce nad motorem Renaultu. Pokud skombinujete naše GPS data s daty od Hondy, budeme se pohybovat někde okolo Mercedesu a Ferrari.
Jasně, oni také nespí. Jenže oni už jsou na takové úrovni, kdy už tak velké pokroky dělat nemohou. I kdybychom byli o 10 nebo 15 kW pozadu, nebude to v ničem jiné než s Renaultem v éře osmiválcového motoru. To zvládneme dohnat.“
Getting back to the grind 💪 The factory's all systems go for 2019 👊 #PushTheBoundaries pic.twitter.com/fRF5XFgqoT
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) January 7, 2019
Red Bull si nedělá iluze o tom, že by při startu nové spolupráce dosahovala kombinace jeho šasi s novou pohonnou jednotkou neprůstřelné spolehlivosti. Věří však, že je schopen situaci uspokojivě ukočírovat.
„Jsme si vědomi toho, že to nejspíš znovu bude složité z pohledu spolehlivosti,“ říká Marko. „S největší pravděpodobností nebudeme schopni zvládnout celou sezónu se třemi motory.
Když ale člověk správně zvolí okruhy, můžete se dostat zpátky na vrchol během několika kol. To bude ten koncept, vědomě akceptujeme penalizace za motor, pokud to bude nutné.“