Jaké problémy má Sergio Pérez s monopostem RB19?

Jaké problémy má Sergio Pérez s monopostem RB19?

Mexický závodník, Sergio Pérez, se svěřil s jakými problémy se musel potýkat, aby dokázal porozumět monopostu RB19. Velkým faktorem je právě nastavení monopostu, které mu až tak nesedí.

Sergio Pérez zvítězil pouze ve dvou závodech v úvodu sezóny a nyní ztrácí 230 bodů na svého týmového kolegu, Maxe Verstappena, který již letos získal 15 vítězství.

Kromě problému sžít se s monopostem, Mexičanovi neulehčilo ani to, že osmkrát nepostoupil do třetí části kvalifikace a v závodě tak měl co dohánět.

Po katastrofálním výsledku v Kataru šéf Red Bullu, Christian Horner, prohlásil, že si tým bude muset s Pérezem „sednout“, aby se jeho sezóna vrátila do normálu.

Pérez v souvislosti s tímto víkendem připustil, že se „opravdu ztratil“ po stránce nastavení.

„V podstatě pro nás bylo důležité pochopit, kde se to tak pokazilo,“ sdělil minulý čtvrtek před závodním víkendem Velké ceny Spojených států.

„A jakmile se pustíte do těchto rychlých víkendů, například při sprintovém podniku v Kataru, pokud nemáte dobré nastavení, můžete se snadno ztratit. A to se stalo i nám. V Kataru jsme se prostě opravdu ztratili.  Ale tak už to v tomto sportu chodí: jednou máte dobrý, jednou špatný víkend. V průběhu roku se nám nepodařilo dosáhnout konzistence.“

Před závodem v USA, kde Pérez podle svých slov udělal „velký pokrok“, nasbíral v předchozích třech cenách pouze 5 bodů. Mexický závodník tak ještě zvětšil velkou ztrátu na svého týmového kolegu v Japonsku a Kataru.

„V podstatě poslední dva víkendy [Japonsko a Katar – pozn. red] byly výjimečné v tom smyslu, že jsme na okruh přijeli, nebyli jsme v pohodě a zvolili jsme cesty, které to ještě zhoršily,“ vysvětlil Pérez.

Jak Pérez zmínil v letošní sezóně již několikrát, i nyní přiznal, že letošní monopost byl vyvinut jinak, než co by sedlo k jeho jízdnímu stylu.

„Myslím, že v něm je určitý vývoj, a také si myslím, že na něm provádíme určité ladění, které znamená, že nepřichází tak přirozeně jako dříve.“

Na otázku, co potřebuje k tomu, aby opět získal přirozenou sounáležitost s vozem RB19, Pérez odpověděl: „Myslím, že to jsou hlavně nájezdy do zatáčky, přilnavost, kterou potřebuji trochu jinou.“

O Pérezově nekonzistentnosti se rozjely fámy, že pokud si neudrží druhé místo v hodnocení jezdců přijde o sedačku na příští rok, to ovšem Horner popřel.

Po tom, co se Mexičanův náskok postupně zmenšoval, Horner prohlásil, že se tým nadále soustředí na to, aby se Pérez vrátil na svou předchozí úroveň.

„Rozhodně nemůžeme mít takový odstup,“ připustil Pérez. „Myslím si, že když se v podstatě vrátíme k prvním šesti závodům nebo tak nějak, tak jsme bojovali s Maxem. To je cíl, vrátit se na takovou úroveň komfortu s autem.“

„Moje problémy byly skutečné a trochu jsme s autem bojovali a doufejme, že příští rok to může být jiný příběh, ale také těchto pět následujících závodů.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →