Honda si ponechá specifikaci loňských motorů jako záložní plán

Honda si ponechá specifikaci loňských motorů jako záložní plán

Honda se nechala slyšet, že pokud bude specifikace pohonných jednotek pro rok 2018 vykazovat obrovskou ztrátu nejen výkonnostně, ale také ve spolehlivosti, využije loňskou specifikaci motorů jako záložní plán.

Mezi sezónami 2016 a 2017 Honda kompletně přestavěla pohonnou jednotku za účelem získat nejen větší výkon a spolehlivost, ale také větší volnost ve vývoji jednotlivých komponent. Bohužel se tato očekávání nenaplnila a Honda se opět ocitla na samém začátku.

Japonský výrobce se rozhodl koncept motoru na příští sezónu neměnit, ale pokusit se zapracovat na jeho vývoji. Ten byl ovšem narušen změnou odběratele. Od příštího roku bude Honda dodávat motory juniorskému týmu Red Bullu, italské stáji Toro Rosso.

Pokud se Hondě nepodaří napravit problémy a posunout se ve výkonnosti a spolehlivosti dále, využijí záložní plán, kterým je návrat k poslední specifikaci motoru ze sezóny 2017.

„Je velice důležité zůstat u stejného konceptu,“ říká bývalý šéf projektu pro vývoj pohonné jednotky Yusuke Hasegawa. „Potřebujeme více výkonu a také spolehlivosto. V tuhle chvíli je to pro nás nejlepší řešení.“

„Ještě nebylo rozhodnuto o kompletní specifikaci pro příští rok, ale naštěstí máme záložní plán, takže pokud se nám nebude dařit, vrátíme se k poslední loňské specifikaci. Takže si jsem jistý, že můžeme příští sezónu začít na dobré úrovni.“

I přes výkonnostní a také spolehlivostní deficit si Hasegawa myslí, že přechod na nový koncept, který Honda vyvíjela pro loňskou sezónu, byl nezbytný pro následný vývoj.

„Není pochyb o tom, že to pro nás byla velice důležitá změna. Myslíme si, že to bylo správné rozhodnutí,“ tvrdí Hasegawa.

„Největším zádrhelem byl fakt, že jsme v únoru do Katalánska (předsezónní testy) nepřivezli hotový motor. I když jsme se snažili, potřebovali jsme o něco víc času, a ten jsme bohužel nedostali.“

Hasegawa, který bude od letošní sezóny nahrazen Yasuakim Asakim a Toyoharu Tanabem je přesvědčený o tom, že má současný koncept pohonné jednotky potenciál držet krok s konkurenty.

„Částečně jsme zvolili podobný koncept jako všichni ostatní, takže nevidím důvod, proč bychom se nemohli dotáhnout.“

Honda využila přínos externích konzultantů, aby se rychleji dotáhla na špičku startovního pole, ačkoliv nebylo odhaleno, pro koho pracují. V příštím roce plánuje Honda nejen udržet toto partnerství, ale také ho rozšířit.

„Zahájili jsme spolupráci s mnohými partnery, jejichž totožnost nezveřejňujeme. Je vidět, že nám to hodně pomohlo.“

„Budeme v těchto spolupracích pokračovat. Není důvod, proč bychom přestávali. Dokonce máme v plánu do budoucna tuto spolupráci rozšířit,“ oznámil Hasegawa.

„Hodně lidí věří, že jsme náš vývoj zvládli samostatně, ale není to pravda. Jsem rád, že jsme mohli přivítat pomoc ‚zvenčí‘. Samozřejmě, jsou mezi námi překážky, jako například jazyková bariéra nebo vzdálenostní bariéra, takže to není vůbec lehké.“

„Musíme podpořit náš domácí tým, proto nemáme námitky ohledně pomoci zvenčí. Chceme se dostat do čela, a proto musíme rozvíjet náš tým,“ zakončil rozhovor Hasegawa. 

Sdílejte na:
Zavřít