Týmy spolu soupeří o celkové čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Lépe je na tom nyní Renault, pomohlo mu ale mimo jiné vyloučení Romaina Grosjeana v Monze. Bez něj už by na čtvrté pozici figuroval Haas.
Šéf týmu Haas Günther Steiner je přesvědčen o tom, že Renault bude v souboji o celkové 4. místo v Poháru konstruktérů dělat všechno možné namísto toho, aby se soustředil sám na sebe. Bitva těchto dvou týmů o pozici „nejlepšího ze zbytku světa“ v závěru letošní sezóny nabírá na intenzitě.
Renault je momentálně průběžně čtvrtý, Haasu se ale podařilo zredukovat svoji ztrátu na 8 bodů. Nebýt přitom vyloučení Romaina Grosjeana z Velké ceny Itálie kvůli nesrovnalostem v oblasti podlahy, pořadí mezi těmito dvěma týmy už by bylo opačné.
Francouzská stáj postupně ztrácí půdu pod nohama ve vývojové bitvě a Haas ji tak rychle bodově dohání. Závěrečné čtyři velké ceny tak pro ni budou velice náročné. I proto se Steiner domnívá, že Renault kromě souboje na trati bude zkoušet všechny páky také mimo ni.
„Vidím, že jejich výkonnost klesla, nevím, co se u nich děje interně,“ řekl. „Je jasné, že výkonnost opadla a svůj motor si stavějí sami, takže nemají, na koho to svádět. Pokud budou ještě více ztracení, je to pro nás jenom lépe, nemám nic proti!
Bylo vidět, že jsou trošku zoufalí, když na nás v Monze podali ten protest. Budou se snažit o cokoliv namísto toho, aby se soustředili na to, aby se sami zlepšili.“
Do konce sezóny zbývají čtyři závody a Haas má velkou šanci Renault předstihnout. Vyloučení Grosjeana v Monze je přitom stále ještě předmětem odvolacího řízení. Steiner přitom říká, že Haas na nic nespěchá.
„Je to pořád těžké,“ tvrdí. „Já vím, že zbývají čtyři závody. O tomhle víkendu (v Suzuce) nebyli moc silní, ale měli více štěstí a získali bod, ale jejich výkonnost a rychlost nebyly dobré. To ale neznamená, že nebudou silní v Austinu a Mexiku.
My se musíme mít na pozoru a odvést dobrou práci. Ještě tam nejsme. Budeme bojovat, ale ještě nás čeká dlouhá cesta, ještě čtyři závody, to je 20% šampionátu.“
Steiner přitom prohlašuje, že chce čtvrté místo získat na trati, ne od zeleného stolu prostřednictvím odvolacího řízení.
„Hned po Mexiku se vracíme zpátky do Velké Británie a pak máme tři dny, abychom se připravili a šli tam (k odvolání),“ dodal.