Technický ředitel pro pohonnou jednotku Ferrari Enrico Gualtieri uvedl, že noví výrobci motorů ve formuli 1 budou čelit obrovské výzvě při přípravě na nové pravidla, které vstoupí v platnost v roce 2026.
Pro rok 2026 se připojí ke stávajícím dodavatelům pohonných jednotek (Ferrari, Mercedes, Honda, Renault) nově Audi a Red Bull Powertrains, který je podporován Fordem. Dalším potencionálním kandidátem je Cadillac, který by mohl vstoupit do F1 teoreticky v roce 2028 s Andretti.
Nová generace pohonných jednotek F1 bude lehčí, protože se odstraní MGU-H a zároveň se bude více spoléhat na elektrický pohon, který bude dodáván prostřednictvím výkonnějšího MGU-K. Pro stávající dodavatele motorů bude změna předpisů náročná již kvůli tomu, že aktuální pravidla ohledně pohonných jednotek jsou stabilní od počátku hybridní éry v roce 2014.
Enrico Gualtieri v souvislosti s rychle se blížící změnou předpisů varoval před výzvou ty, kteří nemají výhodu stávajících znalostí hybridních jednotek F1 a, což je možná ještě naléhavější, infrastruktury potřebné k výrobě motoru pro šampionát.
„Těžko říct, protože samozřejmě nejsem v jejich továrně nebo v jejich kůži,“ řekl Enrico Gualtieri o očekáváních, která se před rokem 2026 vkládají do společností jako Audi a Ford. „Ale nakonec si myslím, že úroveň komplexnosti tohoto produktu je určitě vysoká. A je pravda, že připravit se na zcela nový projekt není pro nikoho snadný úkol.“
„Takže určitě mohu respektovat práci, kterou na tom odvádějí, protože určitě je třeba se učit a vytvořit něco, co se netýká jen designu, kompetencí nebo dovedností z hlediska inženýrství, ale také logistiky nebo infrastruktury. Takže i oni stojí před důležitou a obrovskou výzvou.“
Enrico Gualtieri dodal, že jednou z největších výzev, kterým Ferrari čelí při přípravě na rok 2026, je rozdělení práce ohledně současné pohonné jednotky a zároveň zajištění toho, aby stáj byla v dobré kondici pro nové předpisy.
„Na naší straně je to samozřejmě něco jiného. Je také pravda, že se musíme vypořádat se současným programem, který stále nějakým způsobem vyžaduje energii, aby bylo samozřejmě postaráno s ohledem na to, co musíme nasadit na sezónu. Takže jsou to nějakým způsobem odlišné výzvy, ale obě jsou poměrně vysoké, pokud jde o úroveň úsilí, kterou jsme vynaložili.“
„Je pravda, že vstupujeme do fáze, ve které vyvíjíme základní části nové pohonné jednotky (pro rok 2026 – pozn. red.). Ale z hlediska procent je to nějak jednoduché, protože na konci máme určené hodiny na dynamometru za aktuální období, které jsou nějak definované, a ty se sezónu od sezóny snižují,“ pokračoval v popisování situace technický ředitel pro pohonnou jednotku Ferrari.
„Takže v letošní sezóně budeme mít další snížení hodin na dynamometru, které můžeme použít na současnou pohonnou jednotku. Takže nějak definičně snižujeme to, co nasazujeme na současný motor, a vše ostatní samozřejmě musí být řízeno prostřednictvím nového projektu.“
„Navzdory této výzvě se soustředíme i na sezónu 2024, protože ta bude zřejmě nejdelší v historii a víme, jak náročná bude pro komponenty i pro samotnou pohonnou jednotku. Takže stále se soustředíme opravdu, ale opravdu hodně na sezónu, která právě začíná,“ dodal Enrico Gualtieri.