Fernando Alonso se letos zúčastní čtyř závodů WEC!

Fernando Alonso se letos zúčastní čtyř závodů WEC!

Divoké spekulace se nakonec vyplnily.

Když se v listopadu vyrojily spekulace, které tvrdily že by se dvojnásobný šampion Formule 1 Fernando Alonso mohl kromě sezony Formule 1 v barvách Mclarenu zúčastnit také několika dalších závodů šampionátu WEC, moc se nevěřilo, že by se tyto spekulace proměnily v realitu, zvláště po prohlášení Mclarenu, kterému se Španělovo kombinování těchto dvou šampionátů příliš nezamlouvalo. Nakonec je ale všechno jinak.

Mclaren dnes totiž oznámil, že Fernando Alonso bude v letošním roce kromě Formule 1 působit také v šampionátu vytrvalostních závodů WEC, kde během sezony 2018-2019 absolvuje minimálně čtyři závody včetně legendárního závodu 24 hodin Le Mans, který se bude během nadcházející sezony WEC konat hned dvakrát. Zatímco v červnu 2018 půjde o druhý podnik v sezoně, přesně o 12 měsíců později ji uzavře. Zda se představí i v dalším ročníku čtyřiadvacetihodinového závodu na okruhu La Sarthe zatím není jasné, neboť kalendář závodů Formule 1 pro sezonu 2019 je ještě zcela logicky neznámý. Stejně jako v případě 24 hodin Le Mans 2019 visí také otazník nad Španělovou účastí ve zbylých závodech konajících se v kalendářním roce 2019, kterými jsou závod na 1500 mil v Sebringu(16.března) a šestihodinovka ve Spa-Francorchamps(4.května), kde se rovněž WEC během sezony představí dvakrát, poprvé hned v úvodu sezony. Během roku 2018 vynechá šampion z let 2005 a 2006 ve WEC pouze jeden podnik a to šestihodinovku na japonském okruhu Fuji, která se bude konat 21.října 2018, ve stejném termínu jako Velká cena USA v Austinu. Alonso utvoří posádku s dvěma bývalými piloty Formule 1 Kazukim Nakajimou a Sébastienem Buemim, který se v sezoně 2014 stal šampionem této série. Alonsův příchod znamená smůlu pro bývalého pilota Minardi a Super Aguri Anthonyho Davidsona, který ovšem u japonské automobilky zůstává a přesouvá se na pozici rezervního jezdce, přičemž je velmi pravděpodobné, že právě Davidson nahradí Alonsa ve Fuji. Fakt, že si onoho „černého Petra“ vytáhl právě Anthony Davidson, může být lehce překvapivý, neboť se mělo za to, že v nejvíce ohrožena by v případě příchodu Fernanda Alonsa byla sedačka Argentince José Márii Lópeze. Šampion WTCC z let 2014,2015 a 2016 ale nakonec absolvuje všechny závody sezony ve druhé posádce, kde doplní Mikea Conwaye a Kamuje Kobajašiho.

„Nikdy jsem se nestyděl za svůj cíl zvítězit ve Velké ceně Monaka, Indy 500 a v závodě 24 hodin Le Mans. V Indy jsme se pokusili vyhrát v loňském roce, ale nepodařilo se to. V letošní sezoně se pokusím zvítězit v Le Mans. Je to pro mě velká výzva a možná vše nepůjde podle plánu, jsem však připraven a těším se. Jsem vděčný Mclarenu, že mě vyslyšeli a pochopili, co to pro mě znamená.,“ poděkoval Alonso svému britskému zaměstnavateli a přitom nezapomněl zdůraznit, že pro něj i nadále zůstává prioritou Formule 1. „V žádném případě tato výzva nijak neovlivní můj hlavní cíl ve Formuli 1 s Mclarenem, kterým je pro letošní sezonu být konkurenceschopný v každé velké ceně a já cítím, že jsme velmi blízko k dosažení tohoto cíle,“ uvedl dále Alonso.

Alonso původně váhal, zda se na start v Le Mans postaví již v letošním roce. Ale poté, co během víkendu absolvoval závod 24 hodin Daytona v barvách stáje United Autosports, prohlásil, že po této zkušenosti jeho šance na účast v Le Mans vzrostly. Dnes se změnily v realitu. Alonso se tak rozhodl nevyslyšet svého bývalého soupeře ve Formuli 1 a šampiona WEC z roku 2015 Marka Webbera, který jej varoval, že závoděním ve Formuli 1 a ve vytrvalostních závodech by mohl riskovat zranění. Posledním pilotem Formule 1, který kombinoval závodění v královně motorsportu s působením v jiné sérii, byl Alonsův krajan Roberto Merhi, který v roce 2015 kromě závodení ve Formuli 1 pro tým Manor působil také ve Světové sérii Formule Renault 3.5, ve které rok předtím získal titul vicemistra. V sezoně 2015 se mu zde ale již příliš nedařilo a po čtyřech závodních víkendech se rozhodl s Formulí Renault rozloučit a soustředit se výhradně na Formuli 1. Pokud bychom ještě zabrousili do historie trochu hlouběji, ještě před Robertem Merhim závodil ve dvou šampionátech současně shodou okolností další španělský závodník Jaime Alguersuari. Ten od Velké ceny Maďarska 2009 nahradil u stáje Toro Rosso Sébastiena Bourdaise, i přesto se ale rozhodl nezanechat závodění ve Svétové sérii Formule Renault 3.5, ve které pokračoval i po vstupu mezi elitu.

Sdílejte na:
Zavřít