F4 CEZ: Max Karhan kraloval Salzburgringu

F4 CEZ: Max Karhan kraloval Salzburgringu

Český závodník Max Karhan se při třetím závodním víkendu formule 4 CEZ postavil v každém závodě na pódium, z toho dvakrát na ten nejvyšší stupínek. Body brali i další čeští závodníci – Němec, Gorčica a Borenstein.

Závod 1

Z pole position do závodu odstartoval pilot týmu Jenzer Motorsport a Karhanův týmový kolega Gino Trappa. V první řadě ho doplnil Max Karhan. Mathilda Paatz se v kvalifikaci umístila šestá, ovšem po neúspěšném rozjedu do zaváděcího kola musela startovat z boxové uličky.

Po startu se Trappa a Karhan lehce utrhli zbytku startovního pole. Český závodník se na konci druhého kola snažil dostat před vedoucího Trappu a v 10. zatáčce se mu to povedlo. Trappa se ale nevzdával a držel se za ním. Kromě toho je pronásledovali jejich týmoví kolegové, Cortes a Herrera.

Bojovalo se i o páté místo mezi Waltherem a Gáspárem, ovšem Gáspár měl nejspíše technické problémy a po vyjetí mimo trať zamířil ke svým mechanikům. Následně se závodní pole rozdělilo na dvě skupiny – čtyři piloty Jenzeru a trojici Walther, Lo Bue a Gorčica, kteří závodili o 5. místo.

Bohužel při jednom souboji došlo ke kontaktu mezi Waltherem a Gorčicou, přičemž Gorčica vyjel mimo trať, narazil do svodidel a poškodil si pravé přední zavěšení svého vozu.

Na trať tak vyjel safety car a první desítka vypadala následovně: Karhan, Trappa, Cortes, Herrera, Lo Bue, Walther, Schranz, Mimassi, Borenstein a Sabaj.

Po restartu zbývaly do konce závodu jen 4 minuty. Karhan si stále držel vedení, i přestože na něj Trappa vyvíjel tlak a několikrát na něj zaútočil.

Max Karhan si tak připsal své první vítězství v letošní sezóně. Bodoval i Teodor Borenstein, který skončil na devátém místě. Gorčica byl po závodě ještě vyšetřován za kolizi a následně dostal pětisekundovou penalizaci.

Závod 2

V druhém závodě se startovní rošt poskládal podle výsledků z prvního závodu. Max Karhan tedy startoval z pole position a za sebou měl své tři týmové kolegy z týmu Jenzer Motorsport – Gina Trappu, Nicolase Cortese a Javiera Herreru.

Karhan si start pohlídal a držel si vedení, přestože se na něj Trappa snažil útočit. Výborný start zaznamenali další čeští závodníci – František Němec, který se z 11. místa propracoval na sedmé, a David Gorčica, který se z 16. příčky dostal hned za Němce.

Bojovalo se i o čtvrtou příčku, kde se Schranz i Paatzová snažili dostat přes Cortese. Mezitím se Walther dostal před Němce i Gorčicu a jeho stíhací jízda pokračovala i s úspěšným předjetím Paatzové.

Karhan si už vypracoval náskok přes jednu sekundu. Až ve 13. kole se povedlo Schranzovi předjet Cortese, ovšem když se Cortes ještě snažil zabojovat o svou pozici, vyjel mimo trať a narazil do bariér. Na trať tak vyjel safety car.

Maršálové zvládli nehodu rychle odklidit a závod byl restartován. Do konce zbývalo něco přes minutu. Karhan si první místo udržel, ale za ním se spustil chaos – Herrara kolidoval se Schranzem a roztočil se, na stejném místě skončil i Nikolaj Dyrved.

Max Karhan si tak dojel pro druhé vítězství. Na druhém místě skončil Trappa a třetí se umístil domácí závodník Simon Schranz. Čtvrtý protnul cílovou čáru David Walther, pátá skončila Mathilda Paatz. František Němec skončil na šestém místě, na sedmé místo se po penalizaci Mimassiho posunul David Gorčica. Osmý byl Andreas Lo Bue, devátý Benett Gáspár a první desítku uzavřela Michalina Sabaj.

Závod 3

S obráceným startovním roštem se do první řady postavili Javier Herrera a Nicolas Cortes. Z druhé řady startoval Gino Trappa a Max Karhan.

Start proběhl v poklidu a všichni se dokázali poskládat do první šikany. Piloti Jenzeru bojovali o každé místo na trati a Trappa se dokázal dostat až do vedení. Max Karhan se nejprve dostal před Cortese, ale následně byl předjet Schranzem a klesl na pátou příčku. Boj ale nevzdával a čtvrté místo si uzmul zpět.

Souboje probíhaly napříč celým startovním polem a všichni se drželi v těsné blízkosti za sebou. Walther se posunul na páté místo, když Simon Schranz v první šikaně probrzdil a musel použít únikovou cestu.

Trappa si stále držel vedení a na druhého Cortese si vyjel už sekundový náskok. Český závodník Max Karhan si držel třetí příčku, ovšem za ním probíhal boj o čtvrté místo – mezi Herrerou a Waltherem. Walther nenechával Herreru vydechnout, Herrera jeho tlaku podlehnul a minul šikanu. Následně musel ze závodu odstoupit.

Necelé tři minuty před koncem závodu havaroval Teodor Borestein. Velký náraz do svodidel způsobil červenou vlajku a závod předčasně skončil.

Vítězem se stal Gino Trappa, druhý skončil Nicolas Cortes, ovšem po 5sekundové penalizaci byl odsunut na čtvrté místo. Karhan si tak polepšil na druhou příčku a na třetí místo se dostal David Walther. Na krásném pátém místě skončila Mathilda Paatz, Andreas Lo Bue skončil šestý, Hady Mimassi sedmý. Simon Schranz se umístil na osmém místě, Benett Gáspár na devátém a David Gorčica uzavřel první desítku.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *