Bernie Ecclestone vysvětluje, proč se vedení šampionátu Formule 1 rozhodlo odložit nasazení ochranného kokpitu minimálně o jeden rok. Projektu vyjádřil podporu a popřel, že by za zpožděním stály právní záležitosti.
Halo kokpit má být novým ochranným prvkem na voze Formule 1, který má závodníka ochránit před letícími objekty, kolem, či jinými částmi vozů. V posledních týdnech se však hodně spekuluje o tom, co se stane, když kvůli této novince jezdec nevyleze včas ze svého vozu?
„Musíme se na to ještě pořádně podívat,“ řekl Bernie Ecclestone v rozhovoru pro Motorsport.com. Není divu, vždyť boss Formule 1 si ještě ani není jistý, jestli právě Halo kokpit od Ferrari bude tím definitivním řešením, které bude od sezony 2018 v královně motorismu používáno. „Neříkáme tomu Halo. Je to zkrátka ochranný prvek pro závodníky.“
„Ideální by bylo, kdyby si to mohl každý vyzkoušet a řekl by nám zpětnou vazbu. Pár jezdců s tím udělalo několik instalačních kol, ale to nestačí. Museli by odjet celý závod, abychom věděli, jak na tom ve skutečnosti jsme. V roce 2018 zkrátka chceme přijít s něčím, co závodníkům nabídne mnohem větší ochranu,“ řekl dále Ecclestone.
Ten má obavy také o právní stránku celé věci. „Co se stane v případě nehody, při které Halo kokpit závodníkovi ublíží? Co v případě, že jezdec zůstane zaklíněný v autě a vůz vzplane? Takovou otázku položil Niki (Lauda) během jednání strategické skupiny a on je jedním z mála jezdců, kteří o tom mohou hovořit z vlastní zkušenosti,“ dodal.
SvětFormule.cz