DTM v Hockenheimu: Vavříny pro Mortaru a di Restu

DTM v Hockenheimu: Vavříny pro Mortaru a di Restu

Čtyřiadvacet pohledných prototypů DTM se do sezony 2016 rozjelo za senzačního počasí. V jejich kokpitech se toho oproti minulé sezoně mnoho nezměnilo, jediným novým obličejem je Esteban Ocon, který u Mercedesu nahradil Pascala Wehrleina.

Nápadným jevem nového ročníku je pokračující úbytek čistě komerčních sponzorů. Všichni tři zúčastnění výrobci své vozy sice barevně upravili, propagují ale většinou samotnou značku, nebo výrobky dodavatelů a obchodních partnerů BMW, Audi a Mercedesu. DTM je tedy v pravé slova smyslu „továrním sportem“…

V sobotu si svou první pole-position v DTM vybojoval bývalý jezdec GP3 Nico Müller ze Švýcarska.Pilot stáje Abt-Audi se prosadil před Italem Mortarou, který se tak postaral o ryzí první řadu týmu z jihozápadu Německa. Nejlepším z jezdců Mercedesu byl Robert Wickens (HWA) před dalšími audinami Greena a Rockenfellera. BMW nepomohla ani nižší váha a ani povolení širšího zadního spoileru. Nejrychlejší z armády Bavoráků byl Marco Wittmann (RMG) na zdrcujícím desátém místě.

„V Hockenheimu jsem z prvního místa ještě nikdy nestartoval a rád bych této výhody využil,“ těšil se na start Müller. Na „zelenou“ ovšem reagoval zkušenější Mortara mnohem lépe. Po sprintu do první zatáčky byl Ital v čele a co se od té doby dělo za ním, ho nemuselo zajímat. Byl totiž s přehledem nejrychlejším mužem dne a po pětadvaceti bezchybných kolech se mohl těšit z prvního triumfu roku.

Wickens a Müller za ním si dlouho nic nedarovali, nakonec se ovšem prosadil Kanaďan. Za prvními třemi se rozpoutalo opravdové rodeo – možná, že si jezdci DTM vzali příklad ze zábavného dovádění borců RallyeCrossu, kteří také startovali v rámci podniku. DTM v Hockenheimu zažila tolik strkanic a nehod, jako již dlouho ne a zvláště Spengler s Rockenfellerem, Juncadella s Blomqvistem a Glockem a Ekstroem s Paffetem si měli po závodě jistě co povídat o své verzi vzájemných karambolů. Fandům se to líbilo…

Nedělní první místo na startu patřilo Paulovi di Restovi (HWA-Mercedes) před překvapivě rychlým MTEK-BMW Augusta Farfuse. Následovali Paffett (mercedes), Martin (BMW), Wickens (mercedes),  Timo Glock (BMW) a nováček Ocon. Favorizovaní jezdci Audi se „přehmátli“ ve volbě pneumatik, vše ovšem hodlali vyžehlit použitím svěží směsi v závodě.

Di Resta svou první DTM-pole-position po šesti letech využil perfektně, zatímco konkurence za ním vysloveně zaspala. Za Skotem se zpočátku seřadili Martin, Paffett, Farfus a Glock. V průběhu dalších kol se ale ukázalo, že jediným soupeřem, který by v neděli di Restu dokázal ohrozit, byl značkový kolega Gary Paffett. Angličanovi ovšem udělal čáru přes rozpočet jeho Lollypop-man, který ho po výměně pneumatik pustil z boxu přímo do dráhy jiného vozu. Gary za to byl penalizován.

Novopečený otec třetího dítěte di Resta si dojel v sobotním stylu Mortary pro neohrožené prvenství. Za ním se z výborného výsledku těšil další bývalý pilot F1: Timo Glock skončil spokojený druhý. Za ním dojeli značkoví kolegové Farfus a Martin, BMW tedy mohlo kompenzovat špatný výsledek prvního závodu. Sobotní vítěz Mortara nedokázal atakovat a v cíli byl jako dvanáctý mimo body.

Druhý podnik DTM se koná již za dva týdny na Red Bull Ringu ve Štýrsku – pro české fandy výborná příležitost, zažít tyto vozy živě.

Výsledky prvních dvou závodů DTM sezony 2016

Hockenheim, sobota

1. Edoardo Mortara, Abt-Audi
2. Robert Wickens, HWA-Mercedes
3. Nico Müller, Abt-Audi
4. Paul di Resta, HWA-Mercedes
5. Christian Vietoris, AMG-Mercedes
6. Bruno Spengler, MTEK-BMW 

Hockenheim, neděle

1. Paul di Resta, HWA-Mercedes
2. Timo Glock, RMG-BMW
3. Augusto Farfus, MTEK-BMW
4. Maxime Martin, RBM-BMW
5. Gary Paffett, ART-Mercedes
6. Robert Wickens, HWA-Mercedes

 

Sdílejte na:
Zavřít