V kategorii LMP1 bude v sezóně 2018-19 závodit 10 speciálů

V kategorii LMP1 bude v sezóně 2018-19 závodit 10 speciálů

Osm soukromých LMP1 speciálů nastoupí v následující sezóně šampionátu FIA World Endurance Championship proti dvěma továrním speciálům Toyota. Královská kategorie tak bude společně s kategorií GTE Pro nejpočetnější skupina na startovním roštu.

Potvrzení druhé Ginetty, se kterou bude letos a příští rok závodit British Manor Team pod názvem CEFC TRSM Racing, zajistilo rovných 10 speciálů královské třídy LMP1 pro „supersezónu“ (v originále se nazývá superseason – pozn. red.).

Testovací jezdec Ginetty Charlie Robertson byl oznámen jako pilot druhého speciálu poté, co Oliver Rowland získal sedačku prvního speciálu.

„S potěšením oznamuji, že CEFC TRSM Racing nasadí dva LMP1 speciály nejen v závodě na 24h Le Mans, ale také v celém zbytku sezóny,“ řekl šéf Ginetty Lawrence Tomlinson.

„Náš projekt LMP1 přivedl dohromady několik velkých hvězd ve světě motoristické techniky a designu, dalším úkolem je přivést stejně velké talenty k sedačkám u týmu CEFC TRSM Racing.“

Speciály Ginetta-Mecachrome G60-LT-P1 týmu Manor budou příští rok závodit ve stejné kategorii nejen se speciály Toyota, ale také s dalšími třemi konstruktéry.

BR Engineering nastoupí se dvěma speciály poháněnými motory AER v týmu SMP Racing, jejichž jezdci budou mimo jiné také například Vitalij Petrov a Mikhail Aleshin. Dále nastoupí BR Engineering s motory Gibson a soukromým týmem DragonSpeed.

Rebellion Racing se po úspěšném vítězství v kategorii LMP2 vrací do královské třídy s dvěma vlastními speciály poháněnými motory Gibson, které jsou vyvíjeny Orecou.

Tým s německými kořeny ByKolles je zpět s jediným vozem, a to s ENSO CLM-Nissan P1/01. Prvním oficiálně oznámeným jezdcem tohoto týmu v supersezóně je zatím jen Oliver Webb.

Rozšíření vozového parku týmu Manor v kategorii LMP1 způsobil absenci tohoto týmu v kategorii LMP2, a to i přes původní plán zůstat v prostřední kategorii i v následujících letech.

Novým přírůstkem ve slabší kategorii speciálů LMP2 je DragonSpeed s Orecou-Gibson 07 a také Larbre Competition, které původně zamýšlelo startovat pouze v Le Mans s Ligier-Gibsonem JS P217.

Tyto změny nakonec vedly ke snížení počtu speciálů v kategorii LMP2, ve které nakonec bude závodit pouze 7 speciálů. Těchto 7 speciálů, které odjedou celou sezónu, doplní během závodu 24h Le Mans dalších 13 vozů stejné kategorie.

Mezi ně patří například dvojice vozů týmu Jackie Chan DC Racing, které měly garantovaný start v legendárním závodě díky loňskému úspěchu v kategorii LMP2 a také díky třetímu místu ze zimního šampionátu Asian Le Mans Series.

I v kategorii GTE Pro dojde k určitým změnám. Tým AF Corse navýší počet startujících Ferrari na tři vozy v Le Mans, čímž reaguje na nasazení čtyř vozů od Fordu a Porsche.

Jezdec Toni Vilander, který v minulých dvou letech závodil v Le Mans za tým Risi Competizione, je v soupisce jezdců psán jako další jezdec ve třetím voze s číslem 52, které Ferrari letos nasadí.

Extra vůz Ferrari znamená, že v Le Mans bude v kategorii GTE Pro startovat 17 aut.

Seznam vozů v této kategorii, který se díky připojení BMW do šampionátu rozšířil na 10 vozů, bude v Le Mans rozšířen jak ze strany Ferrari, Fordu a Porsche, tak ze strany továrního týmu Chevrolet, který pojede s Corvettou C7.R.

V kategorii GTE Am bude během supersezóny závodit devět aut, což je oproti loňské sezóně nárůst o 4 auta, a bude doplněna dalšími čtyřmi vozy v červnové čtyřiadvacetihodinovce.

Znamená to, že letos bude v Le Mans počet prototypů a závodních speciálů rozdělen půl na půl.

Bude se jednat již o 86. ročník legendárního vytrvalostního závodu, který se každoročně pořádá v polovině června na trati La Sarthe, která je spojena nejen ze speciálně postavené závodní tratě, ale také z běžných pozemních komunikacích.

Pokud běžně závod 24h Le Mans nesledujete, letos byste toto rozhodnutí měli zvážit. Jedním z pilotů stáje Toyota Racing bude totiž také dvojnásobný mistr světa Formule 1, Španěl Fernando Alonso. Ten má za sebou vytrvalostní debut v Daytoně, který i když se příliš nezdařil, znamenal pro Alonsa psychickou přípravu na červnový závod, ve kterém bude jeho posádka jednou z mála favoritů na zisk drahocenného vítězství.

Sdílejte na:
Zavřít