Nový pilot Renaultu Kevin Magnussen přiznává, že už příliš nepočítal s návratem na závodní sedačku ve Formuli 1. Nebýt finančních problémů, které potkali jeho předchůdce Maldonada, strávil by mladý Dán pravděpodobně další sezónu pouze jako testovací jezdec. Podle Magnussena by přitom dva roky bez závodění nejspíš znamenali konec šancí prosadit se v silně konkurenčním prostředí seriálu Formule 1.
Kariéra dánského pilota přitom začala velmi slibně, když v roce 2014 dokázal hned ve svém prvním závodě v Austrálii získat druhé místo. Nováček ve Formuli 1 ovšem v dalších závodech nestačil na svého týmového kolegu Jensona Buttona a McLaren se pro rok 2015 rozhodl přivést hvězdného Alonsa, který odsoudil dánského mladíka do role pouhého rezervního pilota.
Magnussen sice v říjnu oslavil teprve 23. narozeniny, ale i tak je přesvědčený, že bez závodní sedačky v letošním roce by už do budoucna neměl prakticky žádné šance vrátit se do závodů: „Toto je obrovská příležitost. Není mnoho jezdců, kteří ve Formuli 1 dostanou druhou šanci a mě se to poštěstilo. Toto je navíc opravdu dobrá příležitost. Nemůžu slovy popsat jak moc šťastný díky tomu jsem.“
„Dva roky mimo závody by znamenaly konečnou. Pokud jste mistrem světa nebo alespoň hvězdou, tak se samozřejmě máte šanci vrátit i po delší přestávce, ale v mé pozici by dvouletá pauza nepochybně znamenala konec. Jsem rád, že se mi nakonec podařilo přesvědčit kvalitní tým, aby mi dal další možnost,“ vysvětluje Magnussen.
Jedenáctý muž sezóny 2014 je podle svých slov před letošním šampionátem mnohem klidnější a připravený vyhrávat závody: „Když jsem se poprvé prosadil ve Formuli 1, tak jsem na sobě cítil velký tlak a příliš jsem si ho připouštěl. Určitý tlak samozřejmě pociťuji i nyní, ale je to mnohem pozitivnější. Tentokrát se díky očekáváním vedení cítím připravenější a motivovanější. To je přesně to, co jako závodník v tak náročném seriálu potřebujete.“
„Soustředím se na tento rok, na který mám smlouvu, ale vím, že budoucnost je otevřená a záleží jen na mně. Mým hlavním cílem je být u toho až Renault začne vyhrávat závody. Myslím, že je důležité být realistický a uvědomit si jak na tom jsme. Náš vůz je prakticky úplně nový, v porovnání s jinými týmy prakticky vůbec nevycházíme ze starších modelů, což může být jistá nevýhoda. Renault už však podobné situace zažil a všichni budeme makat na plný plyn, abychom se závod od závodu zlepšovali,“ slibuje Magnussen.