Budoucí sezóna přinese zvýšení zadních křídel

Budoucí sezóna přinese zvýšení zadních křídel

V příští sezoně budou zadní křídla výše posazené a taky se změní pozice zpětných zrcátek jako součást řady opatření, které byly dohodnuty s cílem zlepšit viditelnost pilota.

FIA se od začátku roku zaměřuje na problémy s viditelností směrem dozadu, které přináší současná generace aut.
Práce na změnách navíc urychlil incident, který se odehrál během kvalifikace na Velkou cenu Rakouska, kdy se skoro srazil Carlos Sainz se Sebastianem Vettelem.

Počáteční tlak na zavedení změn už pro Velkou cenu Singapuru byl opuštěn, ale z diskuse s týmy na setkáních technických předpisů (TRM) vyplynula řada vylepšení pravidel. 

Tyto změny je ještě potřeba schválit na příštím zasedání strategické skupiny F1 a Světové rady pro motosport FIA dříve, než se začnou uplatňovat pravidla, ale očekává se, že se bude jednat už jen o formalitu.

Nová pravidla budou zahrnovat zvednutí zadního křídla o 50 mm, aby se vytvořil větší prostor pro viditelnost mezi spodním povrchem hlavní roviny a horním povrchem bočních stěn.

Navíc bude v pravidlech stanovena přesná pozice zpětných zrcátek s tím, že budou nižší s větší vzdáleností od sebe, aby se zajistilo, že se nacházejí na lepším místě pro piloty. 

Zároveň budou existovat i přísnější pravidla pro upevnění zpětných zrcátek, které se budou snažit zajistit, aby týmy nezneužívaly upevnění pro lepší aerodynamický průtok na úkor bezpečnosti.

Diskuse o potřebě změny v pravidlech ohledně zpětných zrcátek se objevila i na Velké ceně Belgie, kdy během závěrečné volné tréninkové jízdy byl Stoffel Vandoorne nešťastnou náhodou vytlačen Valtterim Bottasem, který neviděl rychle blížícího se pilota McLarenu.  

Na na otázku, jak špatné jsou aktuální zpětná zrcátka, Bottas řekl: „Pro mě je to trochu složitější než to bylo předtím.“

„Hlavní věcí je umístění zadního křídla, velikost zadního křídla a viditelnost zpětných zrcátek. Křídlo zablokuje značnou část viditelnosti.“

Plánované zvednutí zadního křídla přichází v čase, kdy F1 zavádí balík změn, které mají pomoci s předjížděním, zároveň zadní část aut už byla nastavená na to, aby byla širší a nižší, díky tomu se zvýší účinek systému DRS.

Sdílejte na:
Zavřít