Bearman boural pod červenou vlajkou. Čeká ho tvrdý trest

Bearman boural pod červenou vlajkou. Čeká ho tvrdý trest

Oliver Bearman během tréninku v Silverstonu havaroval při návratu do boxů pod červenou vlajkou. Incident nezůstal bez následků, britského nováčka čeká trest na startu a čtyři body k dobru na licenci.

První domácí Velká cena v kariéře F1 se pro Olivera Bearmana nevyvíjí podle představ. Jezdec Haasu nejprve v tréninku způsobil červenou vlajku, když z jeho vozu odpadl kus karoserie, který museli traťoví komisaři odklidit z dráhy.

Situace se ale ještě zhoršila ve chvíli, kdy se v závěru tréninku ocitl v kačírku Gabriel Bortoleto s vozem stáje Kick Sauber. Následovala druhá červená vlajka, a v tu chvíli přišla Bearmanova chyba.

Při návratu do boxů totiž Brit nezvládl řízení, ve vysoké rychlosti dostal smyk při vjezdu do boxové uličky a narazil do bariéry. Výsledkem byla ztráta předního křídla a následné vyšetřování sportovními komisaři.

Ti nakonec rozhodli o udělení trestu v podobě poklesu o 10 míst na startu nedělní Velké ceny a navíc Bearman obdržel čtyři trestné body, čímž se jejich celkový počet na jeho licenci vyšplhal na osm.

V oficiálním dokumentu komisařů stojí:

„Vůz č. 87 zpomalil kvůli červené vlajce, ale při nájezdu do 15. zatáčky výrazně zrychlil až na závodní tempo a vjel do boxové uličky rychlostí 260 km/h. Ztratil kontrolu nad vozem a narazil do bariér.“

„Článek 37.6(a) sportovních pravidel F1 a článek 2.5.4.1(b) přílohy H Mezinárodního sportovního řádu jasně stanovují, že po vyvěšení červené vlajky musí všechny vozy okamžitě zpomalit a pomalu se vrátit do boxů.“

„Je nepochybné, že pilot vozu č. 87 nejel pomalu, jak pravidla vyžadují. Navíc jsme porovnali tento nájezd s jeho běžným závodním kolem a zjistili jsme, že při červené vlajce byl dokonce rychlejší. Bearman uvedl, že nesprávně odhadl situaci kvůli chladným brzdám. Komisaři však tuto okolnost nepovažují za polehčující.“

Bearman se tak v domácím závodě ocitá ve složité pozici. Loňský ročník v Silverstonu přitom sehrál klíčovou roli v jeho kariéře, právě tehdy bylo oznámeno, že se v roce 2025 stane jezdcem Haasu na plný úvazek.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduji od roku 2016 a od té doby jsem vášnivým fanouškem Maxe Verstappena. Motorsport mě fascinuje nejen souboji na trati, ale i strategií a technologickým vývojem.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *