Antonelli přestal bodovat. Udělal jsem příliš mnoho chyb, říká

Antonelli přestal bodovat. Udělal jsem příliš mnoho chyb, říká

Na začátku letošní sezóny se nám představilo na startovním roštu hned 5 nováčků. K nim musíme připočítat ještě Colapinta s Lawsonem, kteří již měli předchozí zkušenosti se závoděním ve formuli 1, ale nikterak bohaté. Nejlépe z nových pilotů si zatím vede Kimi Antonelli z Mercedesu. V posledních závodech se však z bodované desítky začal vytrácet.

Často v poslední době vidíme, že si nováčkové ve formuli 1 odbydou svůj debut v nějakém týmu ze středu pole. To však nebyl případ Kimiho Antonelliho. Toto Wolf si ho vybral do Mercedesu jako nástupce za sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona.

Stane se z něj zázračné dítě až tehdy, když uspěje ve formuli 1. Doufáme, že se to stane spíš dříve než později, ale určitě to nebude hned na začátku,“ řekl Wolff na začátku roku magazínu Auto Motor und Sport na adresu Antonelliho.

Antonelli v rámci TPC (testování starších vozů – pozn.red.) najezdil v monopostech Mercedesu před startem sezóny přes 9 tisíc kilometrů. Tím mu jeho stáj do značné míry usnadnila jeho začátek kariéry pilota formule 1.

Hned v úvodním závodě v Austrálii se to ukázalo jako správný krok. V kvalifikaci sice Ital ani nepostoupil z Q1 a startoval až ze 16. místa, v závodě však v proměnlivých podmínkách podal sebejistý výkon a vystoupal až na čtvrtou příčku.

Poté přidal další 4 bodované výsledky v 5 závodech. Následně ale přišel pokles bodového přísunu pro mladičkého Itala. Antonellimu se sice v Kanadě povedlo získat své první stupně vítězů, bohužel pro něj to byl ale jeho jediný závod z posledních šesti, ve kterém dokázal bodovat. Přestože pilot Mercedesu si z těchto 5 nedokončených závodů mohl za své odstoupení on sám pouze jednou (bylo to v Rakousku, kde způsobil kolizi s Verstappenem), rodák z Bologni ani tak ze svých posledních výsledků neskrýval své zklamání.

Upřímně řečeno, nejsem z toho nadšený. Zapsal jsem příliš mnoho nul (závodů bez bodu – pozn. red.). Upřímně se snažím na tom celém najít nějaká pozitiva, ale zkrátka nám teď nic nevychází. Musím se dál soustředit a znovu se pokusit najít světlo na konci tunelu, protože teď rozhodně neprožívám příjemné chvíle,“ povzdechl si Antonelli.

Pilot Mercedesu zhodnotil celou svou první polovinu sezóny a řekl, že byla plná vzestupů i pádů.

Uteklo to tak rychle. Myslím, že jsem zažil docela velké vzestupy, ale také nějaké pády. Jsem celkem šťastný, ale ne úplně, protože tam bylo z mé strany příliš mnoho chyb. Také můj přístup, zejména na začátku sezóny, nebyl nejlepší. Ale celkově si myslím, že je formule 1 dnes velmi vyrovnaná. Podívejte se na kvalifikaci. Rozdíly jsou velmi malé, a to vysvětluje a opravdu ukazuje, jak moc se musíte soustředit,“ popisuje 18letý nováček.

Musíte se neustále pohybovat na špičce a sledovat každý detail, protože jakmile začnete trochu zaostávat, okamžitě se ocitnete v nevýhodě a pak je docela těžké se z toho dostat. Myslím, že jsme měli několik dobrých momentů, ale jak už jsem řekl, také několik špatných.

Bývalý pilot F1 Jolyon Palmer řekl, že od Antonelliho očekával možná trochu lepší výkony v úvodních 12 závodech.

Myslím, že jsme možná všichni doufali v trochu lepší výkony od tohoto výjimečného talentu, ale nevedl si špatně a ukázal nám záblesky skutečného talentu. A myslím, že to je to hlavní,“ řekl Palmer v podcastu F1 Nation.

Brit však uznává, že Antonelli kromě ostatních soupeřů čelí i velice kvalitnímu Russellovi, se kterým závodí v jednom týmu.

Čelíte člověkovi, který by mohl být šampiónem ve správném autě a který v uplynulém roce porazil Lewise Hamiltona. Nebude to tedy snadný soupeř a myslím, že v kvalifikačním tempu je momentálně jen o něco málo přes tři desetiny sekundy pozadu (oproti Russellovi – pozn.red.),“ zakončil Palmer.

Sdílejte na:
Zavřít

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *