Španělský pilot spolupracuje s výrobcem přileb Bell na novém umístění kamery, která by mohla divákům přinést pohled věrně se blížící tomu, co závodní pilot vidí ze své pozice v kokpitu.
Fernando Alonso by mohl před svým odchodem z Formule 1 ještě stihnout být přínosem v oblasti on-board kamer. Se svým dodavatelem přileb, společností Bell, totiž spolupracuje na nové kameře, která by měla být umístěna na boku helmy a přinést tak záběry z výšky jezdcových očí, aby měli diváci lepší představu o tom, co pilot z kokpitu skutečně vidí.
Vývoj stále probíhá, Alonso však doufá, že do konce sezóny stihne řešení otestovat přímo na trati. Mělo se dokonce za to, že Španěl s novým řešením vyjede už v americkém Austinu, na debut v USA ale bylo příliš brzo.
„Mysleli jsme si, že spolu se společností Bell a FOM tuhle kameru otestujeme, ale nakonec k tomu o tomto víkendu nedošlo,“ řekl Alonso. „Nevím, jestli to v příštích víkendech zvládneme. Bude to dobrý experiment.
Možná pro poslední závod, bylo by hezké mít takovou vzpomínku.“
Umístit kameru na jezdcovu přilbu není ve světě Formule 1 tak snadným úkolem. Zařízení musí poskytovat dostatečně kvalitní záběry, zároveň je však přísně posuzováno možné omezení bezpečnosti, které by vestavěna kamera mohla přinést.
Zatímco kamera společnosti Bell by byla připevněna na helmě zvenku, F1 podle určitých informací pracuje na řešení, které by kameru vměstnalo dovnitř do výplně helmy do úrovně jezdcových očí.
Jakákoliv změna vnitřního uspořádání přilby však musí být odsouhlasena nejen jejím výrobcem, ale také FIA, která je zodpovědná za udělení homologace.
Svůj poslední start ve Formuli 1 k testu nové kamery před 10 lety využil také David Coulthard, tehdy závodící pro Red Bull.