Žádný kouzelný recept na to, jak vyhrát titul, neexistuje, říká Piastri

Žádný kouzelný recept na to, jak vyhrát titul, neexistuje, říká Piastri

Oscar Piastri je v čele letošního šampionátu před svým týmovým kolegou Landem Norrisem. Australan nyní popisuje, jaké výhody a nevýhody má to, když o titul pilot bojuje proti svému týmovému kolegovi a jak se takový boj liší v porovnání s juniorskými sériemi.

Oscar Piastri se dostal do čela šampionátu po závodu v Džiddě, který se jel v polovině dubna. Nyní však jeho rival z McLarenu Lando Norris vyhrál dva po sobě jdoucí závody v Rakousku a v Silverstone a snížil náskok rodáka z Melbourne na 8 bodů.

Piastri už za svou kariéru získal v motorsportu 3 cenné tituly v průběhu 3 let. V roce 2019 ovládl formuli Renault, o rok později kraloval ve formuli 3 a v roce 2021 ve formuli 2. Nyní ve své třetí sezóně v královně motorsportu usiluje o titul nejcennější. Australan se ohlíží za svou kariérou a porovnává jednotlivé ročníky se svou aktuální situací.

Je to trochu jiný scénář, protože sezóna ve formuli 1 je opravdu dlouhá, a myslím si, že jestli mě něco získávání juniorských šampionátů naučilo, tak to, že neexistuje jen jeden způsob, jak se o to pokusit (o vítězství v šampionátu – pozn.red.). Řekl bych, že každý ze 3 šampionátů, které jsem vyhrál, se mi povedlo získat odlišným způsobem,“ uvedl Piastri pro RACER.

Řekl bych, že ve formuli Renault jsem byl rychlý, ale udělal jsem poměrně dost chyb. Ve formuli 3 jsem možná občas neměl ideální tempo, ale dokázal jsem být velmi konzistentní a dokázal jsem vždy být tam, kde jsem potřeboval být. Ve formuli 2 to bylo naštěstí tak trochu kombinací konzistence a dobrého tempa, ale žádný kouzelný recept na to, jak vyhrát šampionát, neexistuje,“ připomíná Australan.

Takže myslím, že jsem se z těchto zkušeností snažil poučit, ale důležitou součástí toho celého je určitě konzistence. Musíte být konzistentně rychlí a riskovat, když je to potřeba, a myslím, že právě v tom se musíte snažit najít tu správnou rovnováhu. Ale myslím si, že z hlediska tlaku je tohle docela známé, takže tato stránka věci je (u všech formulových sérií – pozn. red.) asi nejvíce podobná.

Piastri v juniorských sériích často čelil v boji o přední příčky svým týmovým kolegům. Letos tomu v McLarenu není jinak, přičemž čtyřiadvacetiletý pilot vidí v tomto scénáři výhody i nevýhody.

Myslím, že v některých ohledech je to jednodušší, protože vidíte, co váš soupeř dělá. Víte, co jeho strana garáže dělá s autem, vidíte, jak váš kolega monopost řídí, takže máte v některých ohledech mnohem větší přehled. Ale zároveň vám to ztěžuje vaši práci, protože to samozřejmě funguje i obráceně. Myslím, že další věc, která vám to celé ztěžuje, je samozřejmě to, že pokud jde o závody a strategie, tak vždy jen jeden z vás může zajet do boxů ve stejný moment. Můžete ve stejný moment zajet do boxů i oba, ale jeden z vás tím bude hodně ztrácet. Takže tohle je další prvek, který se stává obtížně zvládnutelným pro tým, více než pro jezdce,“ vysvětluje Piastri.

Tento boj v rámci jednoho týmu má zkrátka svá pozitiva i negativa. Myslím, že se nám to daří zvládat velmi dobře. V minulosti jsme viděli také případy, kdy to bylo pro daný tým velice obtížně zvladatelné. Řekl bych, že ne vždy nám vše šlo hladce, ale myslím, že náš způsob, jak se přes tyto překážky a nerovnosti dostat, je ten, který nám zajistí dlouhodobý úspěch,“ zakončil lídr šampionátu.

Sdílejte na:
Zavřít

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *