Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché už pravděpodobně odhalil příčinu, která vedla tým z Milton Keynes k tomu, že nakonec nezískal Pohár konstruktérů.
Sezóna pro Red Bull začala skvěle. Verstappen vyhrál čtyři z prvních pěti Velkých cen a třikrát tým dosáhl na první dvě místa díky podpoře Sergia Péreze.
Postupem času však monopost RB20 začal výrazně ztrácet, zatímco nejvyšší příčky začaly obsazovat McLaren, Ferrari a Mercedes. Přestože Nizozemec pravidelně získával pódiová umístění, což bylo klíčové pro jeho úspěch v šampionátu, jeho mexický kolega se během posledních 18 Velkých cen nedokázal probojovat ani do první pětky. Tento neuspokojivý výsledek vedl k tomu, že Sergio Pérez přišel o své místo, které pro rok 2025 získal Liam Lawson.
„Celý rok byl zhruba tak náročný, jak jsme očekávali,“ uvedl Pierre Waché pro Autosport. „Řekl bych, že nás na začátku sezóny překvapil velký náskok, který jsme měli. Předpokládali jsme, že celé startovní pole bude blíže u sebe.“
Poradce Red Bullu Helmut Marko již dříve uvedl, že vůz pro rok 2025 potřebuje širší provozní okno (pozn. autora: Provozní okno monopostu je kombinace faktorů, při kterých dosahuje maximálního výkonu. Pokud je okno příliš úzké, vůz funguje dobře pouze za specifických podmínek). Pierre Waché však upřesnil, že hlavním problémem byla špatná korelace – data z CFD (pozn. autora: Computational Fluid Dynamics = výpočetní dynamika tekutin) a simulátoru neodpovídala tomu, co se odehrávalo na trati.
„Tento příběh má více rovin,“ vysvětlil Francouz. „První z nich je korelace. Vůz se z hlediska aerodynamiky choval trochu jinak, než jsme očekávali.
Dalším problémem bylo, že jsme nečekali, jak výrazně některé nové prvky ovlivní výkon vozu. Neumístili jsme je tam jen tak, ale možná jsme jim nevěnovali dostatečnou pozornost. Tyto prvky zůstaly i na konci sezony, a proto je musíme pro rok 2025 upravit.
Na určitých částech vozu jsme navíc ztratili přítlak, což vedlo k tomu, že monopost na trati nepředváděl výkon odpovídající výsledkům z aerodynamického tunelu. To způsobilo určité mezery a problém se tak týkal jak korelace, tak vyvážení vozu,“ upřesnil technický ředitel Red Bullu.
Právě problémy s vyvážením pak tým z Milton Keynes omezovaly zejména při přejezdu po obrubnících.
„Myslím, že jsme si toho byli vědomi, ale auto bylo rychlé, a proto jsme ho nechtěli zásadně měnit. Když jsme se vrátili do Evropy a McLaren nás začal více ohrožovat, začalo být stále jasnější, že to pro nás představuje jeden z největších problémů při hledání rychlosti,“ uzavírá Waché.