Ital Lorenzo Colombo (ne, není příbuzným dřívějšího pilota F1 Alberta) zažil v sobotu dopoledne nedaleko Budapešti „ráj závodníka“: ve formuli 3 dojel poprvé na bodech a zároveň i pro svůj první zlatý pohár. Také Charouz Racing System vykročil do maďarského víkendu výborně: Logan Sargeant zajel pro tučné body za 4. místo.
Mladší bratr pilota Ferrari F1, Charlese, Arthur Leclerc letos sice vyhrál jeden ze sprintů F3 v Le Castelletu, v zásadě ale zůstal (především v porovnání s týmovým kolegou Haugerem) mnoho dlužen. V kvalifikaci na Hungaroringu ovšem ukázal jezdec Premy, že i on v daný den „umí“ a zajel v kvalifikaci před kolegou Dennisem Haugerem, Jackem Doohanem a překvapivě rychlým Davidem Schumacherem (oba Trident) nejrychlejší čas.
Pole position sobotního ranního závodu ovšem připadá dle „sportovních“ regulí FIA dvanáctému páteční kvalifikace – a tím byl úřadující mistr německé F4, Brit Jonny Edgar (Carlin). Za ním se ke startu připravili Ital Lorenzo Colombo (Campos), Japonec Iwasa (Hitech), krajan Caldwell (Prema) a tradičně nejrychlejší z trojice vozů Charouz Racing Systemu, Logan Sargeant. Ostatní jezdci české stáje, Enzo Fittipaldi a Reshad de Gerus směli vyrazit jen z pozic 17. a 27., což na komicky pomalém Hungaroringu neslibovalo body. Podobně na tom byl jediný český borec v poli, Roman Staněk, jehož Hitech-Dallara stačila jen na 15. místo. Ještě hůře na tom byli oba „lokální matadoři“: Maďar Laszlo Toth si dělil s Rumunem Filipem Ugranem svorně poslední stratovní řadu…
Snad jen v Monaku je start důležitější, než v Maďarsku – a ten vyšel pod zataženou oblohou nejlépe polemanovi. I když Edgar v první zatáčce svůj vůz lehce přebrzdil, byl schopen uhájit první pozici před útočícím Colombem. Za nimi se seřadili Iwasa, Caldwell a Sargeant. Dobrý Staněk postoupil na 13. místo, Fittipaldi na 15. a de Gerus zůstal 27.
Zatáčkovitý charakter Hungaroringu poté sice nedovoloval předjetí, junior Red Bullu na špičce ale nebyl schopen svým soupeřům ujet a tak slibovala alespoň sekce na konci cílové rovinky s „požehnáním“ DRS napětí. V 8. z 22 kol byl Edgar „zralý“: Colombo ho právě šikovně vybrzdil, když pro mladého Brita „spadlo slunce z oblohy“ ještě drastičtěji a kvůli problému s náhonem zůstal stát úplně! 20letý Ital, který ve formuli 3 ještě nemá ani bodík, si poté počínal šikovněji a dokázal Iwasovi lehce ujet.
6 kol před koncem bylo do sportovního průběhu závodu ovšem zasaženo „uměle a zvenčí“: Frederik Vesti odstavil svůj vůz kvůli defektu v záchytné zóně první zatáčky a to stačilo ředitelsví podniku k tomu, aby na trať vyslalo safety car! O výsledku tedy měl rozhodnout sprint na závěrečná 4 kola. Colombo ve voze nedávno zesnulého Adriana Campose ovšem neukázal nervy a udržel rivaly s přehledem za sebou, aby oslavil největší triumf své kariéry. I když poněkud pod stínem ivestigace po zývodě kvůli možnému přestupku za neutralizace…
Za ním se pořadí příliš nezměnilo. Iwasa s Caldwellem dojeli pro místa na stupínku stejně tak spolehlivě, jako Charouzův Sargeant. Jediným, kdo předvedl jakýsi progres kupředu byl Nor Hauger, jemuž nakonec patřily body za 6. místo. Jen těsně a tím poněkud nešťastně za body (11. a 12.) dojeli Roman Staněk a Enzo Fittipaldi – oba ale podali uspokojivý výkon, který slibuje možné umístění na bodech při druhém zívodě dnes večer v 17:55 h. Vyrazí totiž z první startovní řady.
Výsledek 1. sobotního závodu:
- Lorenzo Colombo, Campos
- Ayumu Iwasa, Hitech
- Oliver Caldwell, Prema
- Logan Sargeant, Charouz Racing System
- Clement Novalak, Trident
- Dennis Hauger, Prema
- Alexander Smoljar, ART
- David Schumacher, Trident
- Jack Doohan, Trident
- Matteo Nannnini, HWA
- Roman Staněk, Hitech
- Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System
24. Reshad de Gerus, Charouz Racing System