Red Bull je jen krůček k tomu, aby se pod umělým osvětlením stal šestinásobným mistrem světa, přičemž by se blížil ke šňůře prvenství z let 2010-2013, kdy byl na vítězné vlně díky Sebatianu Vettelovi. Ovšem i z týmu samotného zní, že je tentokrát může ohrozit nejen Ferrari.
Trať Marina Bay byl průkopníkem nočních závodů. Přestože premiérový závod Singapuru se konal v roce 2008, tak historie sahá mnohem dál. V letech 1966-1973 se jezdilo na okruhu Thomson Road, avšak tyto podniky se nezapočítávaly do šampionátu.
Trať nacházející se u přístavu navrhl vrchní architekt okruhů formule 1 Herman Tilke. Debutovou noční show vyhrál Fernando Alonso před Nicem Rosbergem na Williamsu a mclarenem Lewise Hamiltona.
Nejúspěšnějším jezdcem na této dráze je Sebastian Vettel, který dokázal triumfovat hned pětkrát a zároveň je posledním vítězem. O výhru méně má Lewis Hamilton. Mezi týmy se nejlépe dařilo Ferrari a Mercedesu. Obě stáje mají po čtyřech vítězstvích.
Co na jezdce čeká?
Závod na téměr pět kilometrů dlouhém okruhu je vypsán na 62 kol a čítá celkem 19 zatáček. Díky své charakteristice a tomu, že se jede pod umělým osvětlením, se řadí k nejnáročnějším podnikům v kalendáři. Nejenže se jezdí na běžných silnicích, takže se na okruhu nacházejí poklopy od kanálů a dělící čáry, což může také stěžovat závodníkům život. Ale také kvůli vysokým teplotám a vysoké hustotě vzduchu shodí závodníci během velké ceny několik kilogramů.
Výzvou bude také fakt, že se pojede na drobně upravné specifikaci. Byly odstraněny zatáčky 16-19, tudíž už okruh nepovede v posledním sektoru pod hlavními tribunami.
Jezdci budou moci využít DRS hned třikrát, a to na cílové rovince, mezi zatáčkou 5 až 7 a za 13. zatáčkou.
Pirelli nominovalo pro noční show nejměkkčí kombinaci gum, tedy C3-C5. Předpokládá se, že se týmy vydají strategicí jednoho pitstpou, jelikož v boxech dohromady průměrně stráví 28 vteřin, což je nejdelší doba pro zastávku v boxech v celé sezoně.
Debut noční show zahalen v mlze velké kauzy
Nejspíše ten nejkontroverznější okamžik v historii královny motorsportu se odehrál v neděli 28. září 2008 v 17. zatáčce ve 14. kole. Nelson Piquet, který v tu dobu jel na 16. místě, boural a na trať vyjel safety car, z čehož profitoval jeho týmový kolega Fernando Alonso. Španěl se kvůli brzkému pitstopu propadl až na konec startovního roštu, avšak za zpomalovacím vozem musela řada soupeřů do boxů dotankovat. Tehdy byly ale udělovány penalizace za zastávku v boxech během fáze safety caru, tím se dostal Alonso dopředu a poslední kola si už užíval vedení.
McLaren se speciálním lakováním
Po „tripple crown“ livery z Monaka, kdy oranžová barva reprezentovala McLaren M16C/D, jenž slavil první vítězství v legendárním závodě Indy 500, bílá odkazovala na triumf Alaina Prosta ve VC Monaka 1984 a černá vzdávala hold první účasti McLarenu ve 24 hodinovce Le Mans. A designu z Velké Británie, kdy se částečně skrze stříbrnou barvu vrátili ke kočenům, budou v Singapuru a Japonsku papayové vozy opět odlišené.
Stáj z Wokingu toto lakování nazvala jako ‚Stealth Mode‘, kdy bude monopost černooranžový. Bude tak v barvách sponzora OKX.
Red Bull šampionem?
Existují dva scénáře, kdy se může rakouská stáj stát trojnásobným mistrem v řadě. První možností je, že získají double a Mercedes neboduje a tou druhou je, že k double přidají také bod za nejrychlejší kolo a Mercedes získá maximálně jeden bod.
Očekává se ale, že nebudou mít býci na růžích ustláno. Protože právě trať v Marina Bay by mohla lépe vyhovovat spíše konkurenci z Ferrari a Mercedesu. Kartami by mohl zamíchat také Aston Martin, ze kterého zní, že tamní okruh by měl AMR23 sedět. Nesmí se zapomínat ani na McLaren, který je v posledních závodech rovněž velmi silný.
Zobrazit příspěvek na Instagramu