Vysoké teploty a několik kol za safety carem v úvodu závodu v Montrealu znamenaly, že strategie se stala ústředním motivem napínavé Velké ceny Kanady. Týmy se musely přizpůsobit nové charakteristice pneumatik v porovnání s chladnějšími podmínkami ve volném tréninku a kvalifikaci.
Závod vyhrál Daniel Ricciardo s Red Bullem, když prvních pět jezdců v závěru závodu dělilo pět sekund. Strategie byla důležitým faktorem, s blížícím se koncem závodu někteří jezdci využívali výhody novějších a čerstvějších pneumatik. Ricciardo převzal vedení od Nica Rosberga s Mercedesem pouhá dvě kola před cílem, na stupních vítězů je doplnil druhý pilot Red Bullu Sebastian Vettel. Všichni tři zvolili strategii se dvěma zastávkami v boxech.
Nejvýše umístěným jezdcem se strategií jednoho pit stopu byl pilot týmu Force India Nico Hülkenberg na 5. místě. Startoval na měkkých pneumatikách a než přezul na super měkké, odjel na nich 41 kol.
Jeho týmový kolega Sergio Perez také stavěl pouze jednou: ze super měkkých pneumatik přezouval na měkké v 35. kole, přesně v polovině závodu. V posledním kole ovšem kolidoval s Felipem Massou s Williamsem, když bojovali o stupně vítězů a ani jeden z nich cíl závodu neviděl. Závod byl dojet za safety carem. V každém případě strategie dovolila oběma jezdcům být ve hře. Massa v závěrečné části závodu profitoval z výkonnosti výrazně novějších
pneumatik než měli soupeři.
Další výjezd safety caru (na 8 kol) na začátku závodu zamíchal strategiemi. Propad výkonnosti pneumatik v nejkritičtější fázi, kdy mají vozy plné nádrže paliva, byl minimalizován. Opotřebení obou směsí bylo nízké, přestože teploty tratě překračovaly 45 °C a teplota vzduchu 30 °C.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Kanada opět přinesla napínavou Velkou cenu: tentokrát v horkém počasí, které vedlo k řadě zajímavých strategií. V tak na události bohatém závodě jsme u několika jezdců viděli řadu improvizací, které jim měly pomoci získat výhodu. Gratulujeme Danielu Ricciardovi k jeho prvnímu vítězství v opravdu nezapomenutelném závodě. Gratulujeme rovněž týmu Force India, po celou dobu co jsme ve F1, často volí rozdílný přístup ke strategii než soupeři. V Kanadě to vedlo k dobrému výsledku, který mohl být ještě lepší, kdyby v samotném závěru závodu nedošlo k havárii. Opět se ukázalo, jak lze strategie využít k vylepšení výsledné pozice.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Měkká Super měkká Intermediate Mokré
První MAS 1:18,504 HUL 1:18,936 N/A N/A
Druhý RAI 1:18,529 ROS 1:19,840 N/A N/A
Třetí ALO 1:18,614 HAM 1:19,927 N/A N/A
Nejdelší stinty závodu:
Měkké 41 kol N. Hülkenberg
Super měkké 34 kol S. Perez
Pravdometr:
Náš tip na nejrychlejší strategii byla ta se dvěma zastávkami v boxech: startovat na super měkkých pneumatikách, ve 13. kole přezout na měkké a v 41. kole znovu. Bylo to více méně přesné: Ricciardo zastavil ve 14. kole pro sadu měkkých pneumatik a následně pak ve 38. kole. S výjimkou Nica Hülkemberga strategii super měkká – měkká – měkká použili všichni jezdci v bodované desítce.
Ferrari Challenge: Dlouhodobé partnerství s Pirelli
Dalším vrcholem Velké ceny Kanady byl závod Ferrari Challenge, kde je výhradním dodavatelem Pirelli už od roku 1993 a jedná se tak o jedno z nejdelších partnerství mezi výrobcem pneumatik a závodní sérií v historii motorsportu. Ve Ferrari Challenge se závodí speciálně upravenými vozy Ferrari 458, které před letošní sezónou prošly dalšími vylepšeními. Závodí se na nejprestižnějších okruzích Severní Ameriky a k F1 se Ferrari Challenge znovu připojí v listopadu při Velké ceně USA v Austinu. V Montrealu se jely dva závody na 16 kol a ceny nejlepším na stupních vítězů předával šéf motorsportu Pirelli Paul Hembery.