Velkou cenu Rakouska byste v kalendáři F1 našli naposledy v roce 2003, kdy se jelo na A1 Ringu. O jedenáct let později se přebudovaný okruh vrací jako Red Bull Ring a bude hostit letošní osmý podnik mistrovství světa F1. Pirelli potřetí za sebou přiveze měkké a super měkké pneumatiky, stejné jako před tím do Monte Carla a Kanady. Ovšem Red Bull Ring se svými dvěma dlouhými rovinkami a převážně ostrými zatáčkami má velice odlišný charakter. Výsledkem je relativně nízká průměrná rychlost, což znamená, že vozy budou spoléhat více na mechanický grip pneumatik než na aerodynamický přítlak. Žádný z týmů ani jezdců na této trati netestoval a závodní víkend proto pro ně bude krokem do neznáma.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Vždy je vzrušující jet na nový okruh, všichni začínají od nuly a aby byli na čele výsledkové listiny, musí se jezdci a týmy s novými podmínkami vypořádat co nejrychleji. Očekáváme, že týmy sáhnou po nastavení s velkým přítlakem a podle vzorků asfaltu a na základě inspekce našich inženýrů přímo na okruhu věříme, že nejměkčí podmínky z naší nabídky zaručí nejlepší kompromis mezi výkonností a přilnavostí. Velkým otazníkem bude počasí, které je v této oblasti proslulé svou nevyzpytatelností. Jako na každém novém okruhu bude velice důležitá práce odvedená ve volných trénincích, takže týmy se budou během pátečního a sobotního tréninku snažit získat co nejvíce informací, aby odhalili chování pneumatik při různém množství paliva a různých nastaveních vozu. To bude klíčové pro kvalifikaci i závod. Simulace ukazuje na závod se dvěma zastávkami v boxech, ale záleží to také na počasí a jak se bude vyvíjet povrch okruhu, což bude zřejmé až po volných trénincích.“
Jean Alesi, konzultant Pirelli: „Spielberg je zpátky v kalendáři mistrovství světa F1. Je na něm pár změn, které všichni odhalí až při pátečním volném tréninku. I když celkově vzato, je trať stejná jako ta, kterou známe z dřívějška. Co se mi na Red Bull Ringu opravdu líbí je, že trať vede nahoru, dolů, to je pro závodníky velká zábava. Zrádné na tom ovšem je, že všechna velká brzdění jsou do kopce, takže předjíždění není právě jednoduché. Pamatuji si, že v minulosti se říkalo, že kvůli hluku vozů F1 krávy z okolních pastvin přestanou na týden dávat
mléko. Dnes jsou vozy o něco tišší, tak doufám, že to bude jen na pár dnů…“
Okruh z pohledu pneumatik:
Na okruhu se střídají hodně pomalé zatáčky s velice rychlými pasážemi. Trakce a příčné síly zajišťují středí až vysoké namáhání pneumatik, zejména v zatáčkách pět a šest. Kvůli vytvoření maximální možné aerodynamické přilnavosti při relativně nízké průměrné rychlosti, vyžaduje Red Bull Ring maximální přítlak. Díky tomu ovšem na vůz působí větší vertikální síly. V kombinaci s příčnými silami v zatáčkách to vytváří řadu různých namáhání
pneumatik.
Super měkká směs je schopna dosahovat optimální výkonnosti i při nízkých teplotách. Měkké pneumatiky se zase více hodí pro vyšší teploty a náročnější podmínky na trati. Teploty ve Speilbergu mohou být různé, ale dlouhodobě se v této oblasti pohybují okolo 22 °C. Pravděpodobnost deště je vysoká. Povrch trati je velice hladký a prošel nedávno rozsáhlou renovací. To znamená, že vozy se budou více smýkat, zejména na začátku závodního víkendu, a pokud se týmům nepodaří mít situaci pod kontrolou, může docházet k drolení pneumatik. O strategiích týmy rozhodnou až budou na okruhu a získají ve volných trénincích nějaká data, ale start na super měkké směsi a následně dva stinty na měkkých pneumatikách se zdá být nejpravděpodobnější variantou.