Odstavit vůz, či neodstavit? To byla otázka, o níž v Mercedesu šlo

Odstavit vůz, či neodstavit? To byla otázka, o níž v Mercedesu šlo

Velká cena Kataru sice jezdcům ulevila nižšími teplotami, ale FIA to vyvážila sérií nepochopitelných penalizací. Lewis Hamilton, který obdržel dvě z nich, zoufale žádal o odstavení vozu – Mercedes mu však nevyhověl.

Pro Lewise Hamiltona, který se v Kataru zúčastnil předposledního závodu své kariéry s Mercedesem, se náročný víkend změnil ve frustraci na všech frontách. Už po kvalifikaci Brit prohlásil, že zlepšení vozu je takřka „nemožné“ – minimálně do konce sezóny. Přesto si na závod věřil a doufal v zisk nějakých bodů.

Závodní komisaři tentokrát postupovali velmi přísně a rozdávali penalizace za různé přestupky. Sedminásobný šampion se stal obětí hned dvou z nich: pětisekundové penalizace za špatný start a průjezdové penalizace za překročení rychlosti v boxové uličce na konci závodu.

Po druhé penalizaci byl Hamilton očividně frustrovaný. Po celý závod bojoval s těžko ovladatelným vozem a další trest už pro něj zřejmě představoval pomyslnou poslední kapku.

Inženýr Peter Bonnington požádal britského jezdce s číslem 44, aby si penalizaci odpykal, ale Hamilton trval na svém a opakovaně žádal tým o odstavení vozu. Tým jeho žádost zamítl, načež frustrovaný pilot varoval, že jakmile dorazí do boxů, vůz sám odstaví.

Mercedes ho však upozornil, že nesplnění trestu by vedlo k dodatečné pětisekundové penalizaci v příštím závodě v Abú Zabí. O kolo později ale přišlo překvapivé rozhodnutí týmu, který nakonec povolil odstavení vozu. Navzdory tomu Hamilton závod dokončil a dokázal ještě předjet pomalejší vozy Liama Lawsona a Jukiho Cunody.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

K formuli 1 jsem se dostal v roce 2005, kdy mě rodiče nemohli odtrhnout od obrazovky. Fascinuje mě technologie v motorsportu. Působil jsem i jako traťový maršál.

Další články autora →