Pro Lewise Hamiltona, který se v Kataru zúčastnil předposledního závodu své kariéry s Mercedesem, se náročný víkend změnil ve frustraci na všech frontách. Už po kvalifikaci Brit prohlásil, že zlepšení vozu je takřka „nemožné“ – minimálně do konce sezóny. Přesto si na závod věřil a doufal v zisk nějakých bodů.
Závodní komisaři tentokrát postupovali velmi přísně a rozdávali penalizace za různé přestupky. Sedminásobný šampion se stal obětí hned dvou z nich: pětisekundové penalizace za špatný start a průjezdové penalizace za překročení rychlosti v boxové uličce na konci závodu.
Po druhé penalizaci byl Hamilton očividně frustrovaný. Po celý závod bojoval s těžko ovladatelným vozem a další trest už pro něj zřejmě představoval pomyslnou poslední kapku.
Inženýr Peter Bonnington požádal britského jezdce s číslem 44, aby si penalizaci odpykal, ale Hamilton trval na svém a opakovaně žádal tým o odstavení vozu. Tým jeho žádost zamítl, načež frustrovaný pilot varoval, že jakmile dorazí do boxů, vůz sám odstaví.
Mercedes ho však upozornil, že nesplnění trestu by vedlo k dodatečné pětisekundové penalizaci v příštím závodě v Abú Zabí. O kolo později ale přišlo překvapivé rozhodnutí týmu, který nakonec povolil odstavení vozu. Navzdory tomu Hamilton závod dokončil a dokázal ještě předjet pomalejší vozy Liama Lawsona a Jukiho Cunody.