Na Floridě vyrazí IndyCary do sezóny 2025

Na Floridě vyrazí IndyCary do sezóny 2025

V první březnový víkend absolvuje americký šampionát NTT IndyCar Series ve floridském St. Petersburgu první závod sezóny. Šampionát už dlouho nepředstavuje vážnou konkurenci pro formuli 1 (jak tomu bylo před 30 lety), přesto je evropský vliv stále ještě velmi silný a pozorovatel se v USA sejde s nejedním povědomým jménem.

Podniky

Mistrovství, které bude trvat jen do konce srpna, letos obsahuje 17 závodů. Během těchto nabitých 6 měsíců se pojede šestkrát na klasických oválech, sedmkrát na permanentních motodromech a čtyřikrát na městských okruzích. Rozvrh podniků je místy až směšně stresový: Například během července  a srpna se bude závodit osmkrát!  Kalendáři samozřejmě kraluje „největší závod světa“ 500 mil v Indianapolisu, jemuž se tradicí a bombastickým provedením vyrovná skutečně jen Grand Prix de Monaco a s malým odstupem možná i 24h v Le Mans. IndyCary ale mají „na jídelníčku“ i několik dalších chuťovek, které jim F-Liberty může jen závidět. Fandové v USA se mimo jiné teší na tradiční honičku ulicemi Long Beach, podniky na senzačních přírodních tratích Elkhart Lake nebo Laguna seca, či na tradiční krátký ovál v Milwaukee.

Kalendář NTT IndyCar Series 2025

2. 3. – St.Petersburg (M)
23. 3. – Thermal (P)
13. 4. – Long Beach (M)
4. 5. – Barber Park (P)
10. 5. – Indianapolis (P)
25. 5. – Indianapolis (O)
1. 6.  – Detroit (M)
15. 6. – Gateway (O)
22. 6. – Elkhart Lake (P)
6. 7. – Mid Ohio (P)
12. 7. – Iowa-1 (O)
13. 7.  – Iowa-2 (O)
20. 7. – Toronto (M)
27. 7. – Laguna Seca (P)
10. 8. – Portland (P)
24. 8. – Milwaukee (O)
31. 8. – Nashville (O)

Účastníci

Šampionát do jisté míry degraduje skutečnost, že se v zásadě jedná o „pohár Gianpaola Dallary“. Všichni jezdci totiž usednou do šasi Dallara DW12 obutých pneumatikami Firestone. Od evropské F2 tedy Indycary liší jen skutečnost, že sedm z 12 účastněných týmů použije hybridní motory Chevrolet, ostatní agregáty Honda.

Při pohledu na týmy zaujme vedle amerických stálic jako Penske, Gannasi, Andretti, Foyt a Rahal především debut squadry Prema. Italové, kteří v uplynulých letech kralovali evropským sériím F4 až F2 se poprvé odváží do Ameriky a vozy obsadili Rusem Robertem Shwarzmanem a Britem Callumem Ilottem.

Kdo si ale vsadí na mistra, ten jistě raději investuje do zkušených borců jako do obhájce titulu Alexe Paloua ze Španělska, domácích Coltona Herty a Josefa Newgartena, do Mexičana Pato O´Warda, či do Novozélanďanského nezmara Scotta Dixona a jeho krajanů Scotta McLaughlina a Willa Powera.

Startovní listina IndyCar 2025

26 – Andretti Global (H) – Colton Herta

27 – Andretti Global (H) – Kyle Kirkwood

28 – Andretti Global (H)  – Marcus Ericsson

14 – AJ Foyt (C) – Santino Ferrucci

41 – AJ Foyt (C) – David Malukas

5 – Arrow McLaren (C) – Pato O´Ward

6 – Arrow McLaren (C) – Nolan Siegel

7 – Arrow McLaren (C) – Christian Lundgaard

8 – Ganassi Racing (H) – Kyffin Simpson

9 –  Ganassi Racing (H) – Stott Dixon

10 –  Ganassi Racing (H) – Alex Palou

2 – Team Penske (C) – Josef Newgarden

3 – Team Penske (C) – Scott McLaughlin

12 – Team Penske (C) – Will Power

15 – Rahal Letterman Lanigan (H) – Graham Rahal

30 – Rahal Letterman Lanigan (H) – Devlin DeFrancesco

45 – Rahal Letterman Lanigan (H) – Louis Foster

18 – Dale Coyne (H) – Rinus VeeKay

51 – Dale Coyne (H) – Jacob Abel

20 – Carpenter Racing (C) – Alex Rossi

21 – Carpenter Racing (C) – Christian Rasmussen

77 – Juncos-Hollinger – Conor Daly

78 – Juncos Hollinger – Sting Ray Rob

60 – Meyer-Shank (H) – Felix Rosenqvist

66 – Meyer-Shank (H) – Marcus Armstrong

83 – Prema (C) – Robert Shwarzman

90 – Prema (C) – Callum Ilott

Přihlášeni pouze do Indy500:

98 – Andretti Global (H) – Marco Andretti

17- Arrow McLaren (C) – Kyle Larson

23 – Dreyer-Reinbold (C) – Ryan Hunter-Reay

24 – Dreyer-Reinbold (C) – Jack Harwey

33 – Carpenter Racing (C) – Ed Carpenter

6 – Meyer-Shank (H) – Helio Castroneves

Sdílejte na:
Zavřít

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *