Připomeňte si letošní debut švédského nováčka Ericssona a nejdůležitější momenty jeho sezony.
Ačkoli Marcus Ericsson neabsolvoval celou sezonu, ale pouze prvních 16 závodů, patří i on mezi letošní nováčky. Jak si tedy vedl bývalý pilot GP2?
Ve svém prvním závodě v australském Melbourne selhala Ericssonovi po sedmadvaceti kolech technika. V Malajsii se Ericsson se svým pomalým monopostem Caterham dokázal probojovat na čtrnácté místo, když za sebou nechal Maxe Chiltona z Marussie a na Hamiltona, jenž tento podnik vyhrál, ztratil přes dvě kola. Následovala Velká cena Bahrajnu, kterou Ericsson nedokončil.
Poté se uskutečnily závody v Číně a Španělsku, kde si Ericsson na své konto připsal dvakrát poslední místo. V následující grand prix Monaka se Švéd po startu z beznadějně posledního místa probojoval na jedenáctou pozici (osm jezdců před ním kolidovalo a Räikkönen se potýkal s problémy. Fakticky tedy Ericsson porazil pouze Chiltona a svého týmového kolegu Kobayashiho). Tímto výkonem severský mladík vyrovnal doposud nejlepší výsledek svého týmu, o který se v roce 2012 postaral Vitalij Petrov.
V pěti nadcházejících závodech Ericsson pokračoval v neslavných výkonech: v Kanadě boural, v Rakousku skončil předposlední před Sauberem Estebana Gutiérreze, na Silverstonu opět nedokončil, v následující VC Německa skončil poslední a v Maďarsku opět boural. Poté přišla GP Belgie, kde se stal Ericssonovým kolegou na jeden závod André Lotterer. I zde Ericsson nedopadl příliš výjimečně, když skončil na předposlední pozici mezi piloty ruské Marussie.
V Itálii dokončil Ericsson opět poslední v závěsu za Gutiérrezem. Pro porovnání: Kobayashi se stejným vozem byl o tří pozice výše.
Mohlo by se zdát, že byl Ericsson stále poslední, ale nebylo tomu tak v Singapuru, kde se Švédovi zadařilo, když na patnácté pozici porazil obě Marussie a dokonce i týmového kolegu, který v úvodu podniku odstoupil. Následovala japonská Suzuka. Tady Ericsson překonal zkušenějšího Chiltona s Marussií a kolegu Kobayashiho. V Rusku se vrátil na poslední místo a zde také skončila jeho sezona.
Po bankrotu týmu Caterham, kde Ericsson působil, musel Švéd vynechat následující dva podniky a posléze se s týmem rozešel a podal výpověď. Když se Caterham v posledním závodě sezony vrátil na startovní rošt, Ericssona v jeho monopostu zastoupil Will Stevens. Švéd mezi tím oznámil, že v příští roce zamíří do Sauberu.
I přes velký hendikep v podobě nekonkurenceschopné techniky se Ericsson nijak zvlášť neblýskl a pravděpodobně se do královny motorsportu dostal především díky velmi štědrým sponzorům z jeho domoviny. Svého zkušenějšího týmového kolegu nikterak neohrozil a o moc lépe si nevedl ani v boji se srovnatelnými vozy Marussia. Doufejme, že se Ericssonovi bude lépe dařit po boku Felipeho Nasra v Sauberu, kde bude mít po boku velmi silného nováčka jedinečnou (a možná poslední) šanci předvést svůj potenciál a zkušenosti z letošní sezony.
Hodnocení nováčků: Kevin Magnussen
Příště si posvítíme na letošní výkony Rusa Daniila Kvyata, jenž již po jedné sezoně ve Formuli 1 míří k mistrovskému Red Bullu.